instagram

Friday, March 17, 2017

jalan2 di ssf, the starling mall

assalamualaikum salam sejahtera salam satu melaysia..
cam tu bole hehe :)
semoga sehat sejahtera semua..
hari ni dah jumaat pun..
penghulu segala hari..
harap hari ni memberi manfaat dan syafaat kepada kita semua insyaAllah :)

boring je rasa kan kalau asik keje balik keje pastu pi keje balik..ulangla bende yang sama selama seminggu sebulan setahun..ermmm..
kadang pikir, ape jela bende yang saya sumbangkan sepanjang hidup ni..macam tak de guna je selain daripada pi keje dapat gaji bayar utang hahahahha.. [sape pikir sama..sep sikit ;p]
okla, bila dipikirkan semula, ada satu perniagaan kecil kecilan tudung saya, saya ada sedikit nilai tambah dalam idup..
saya rasa, saya bantu jugak kawan2 dan kaum wanita lain menutup aurat dengan sempurna..
tudung labuh..

bila tengok kawan2 pakai tudung jenama saya atau sesiapa pun la yg saya tak kenal secara nyata, pakai tudung saya, saya rasa bertuah, saya rasa segar untuk hidup, saya rasa best sebab bole bantu mereka kelihatan cantik bertudung..
tudung saya, setiap proses yg ada, adalah dari saya sendiri..
proses pilih kain, beli kain, design label, design price tag, design name card, cari tailor, hantar kain ke tailor..semua saya buat sendiri dan bila lihat hasil end product tu, hilang rasa penat ...
terasa ada satu kepuasan..
bila tengok orang pakai lagi la rasa lain macam hahahha..
gitu..

kalau tak percaya, try la buat satu produk dan jual..
ko akan rasa satu kepuasan yang lain macam..
ko dapat 10A spm pun tak de perasaan macam tu kot..
errrmmmm hehe ;p

ok well, berbalik kepada cerita asal lah..
keluar minggu lepas nak cari rak kasut..
rak kasut je pun..
berapa byk lah rak kasut umah ko mak jemah?
rak kasut lah biasanya ada 2..
satu dalam rumah satu luar rumah..
dalam rumah untuk kasut yang mahal or ko jarang2 pakai..
rak kasut kat luar, kasut yg selalu pakai contoh selipar la..sebab rak kasut kat luar normally berhabuk so kasut yg selalu pakai ke opis or jenjalan simpanlah dalam umah..
selain dari mengelakkan kecurian jugakla..

saya ada satu kasut yg saya perasan ia hilang begitu sahaja tanpa sempat mengucapkan selamat tinggal..
trajik betul bunyi nya, tp tulah yang berlaku..
disebabkan itu, saya kene ada rak kasut lagi dalam umah..

spesifik idea for rak kasut mestilah bertutup..tak semak mata nak tengok
sebelum tu saya dah tgk dibeberapa kedai perabot biasa tp ada yg berkenan but terlalu mahal..
kalo kat ssf sy suke sebab ada 50% diskaun besday month saya..
so berbaloi la jugak, tak de mahal sampai rak kasut pun RM500..
tak mampu saya ;p

so pergilah ssf ..
pegi ssf baru kat starling mall, mall baru bukak rasanya..
bau simen kuat lagi..
hehe..
tp kecik so banyak bende la takde..
berbanding dgn kat Puchong, ada 3 level kat sana..
so tak jadi beli kat starling mall, kite move to puchong lak..








Singgah toilet jap kat mall ni..
mak aih deco..
lawa kot..lain dari yang lain..
amik gambar skit lah buat rujukan..
kahhh..;p

di mall baru ni, kedai pun masih byk belum buku..
kot korang nak terjah..
tunggula sebulan dua kang..
banyakla kot kedai ;p




dah kuar toilet terus ke ssf puchong..
pilih rak kasut dan terus balik..
yang tu next post saya buat..
malas pulak nak taip panjang2 kan ..
hahahah

oklah kengkawan..
jumpe next entry ok..
takecare and salam :)

3 comments:

NanyFadhly said...

Eeee....lawa sangat deco2 dalam tuh. Kalau Nany masuk dalam kedai ssf tuh pun mau berejam. Tengok kiri lawa, tengok kanan menarik tertarik. Dapat idea nak deco pun best kan?

Gieyana said...

lawa ssf ni..duit pon lawa gak..ekekke

aaaa said...

wow.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...