instagram

Thursday, May 12, 2016

beli pokok dan ke Pantai Remis, Jeram Kuala Selangor

Assalamualaikum kawan2 blog kesayangan..
semoga sehat sejahtera di pagi khamis hari ni..
lately ni asik hujan, alhamdulillah sejuk sikit alam ni :)

cerita ni berlaku minggu lepas, mase hari pekerja 1 Mei 2016 :)
mase hari pekerja tu, kitaorang satu family hangkut sekali kak ipar sebelah umah lama balik kampung..
misi utama balik kampung kali ni ialah mencari pokok bunga lagi..
kan hari tu saya crite pokok bunga gantung tu beli 2 je..
so untuk cukupkan korum bunga gantung kiri dan kanan rumah, kene beli lagi 6 bijik..

jadinya, balik kampung semata mata nak beli bunga 6 pasu itulah..
selain dari tu pun memang tak de agenda pun..
jadi balik kampung adalah ideaa yang bernas heeheheheh :)

nursery kak ipar saya ni adalah sangat luas..
jadi pilihan pokok tersangat banyak..
sy tak pilih pokok lain pun, bli je pokok gantung yang sama..
bunga dia pagi2 keluar kaler biru..kembang semangkuk gituu..
:)
gambar penuh bunga dah gantung nanti saya buat entry lain..
lepas ni lah ek..
baca tau..:)

habes beli pokok bunga..kami ke suatu tempat yang tak pernah pun singgah walhal satu jalan je..
kak ipar i punya idea..
saya sebenarnya tak terpikir langsung pun nak pegi..ke aku tak tau pun tempat ni ..teruk sgt aih ;p

.....
.............
...................





kitaorang singgah Pantai Remis..
Pantai Remis ni bukan yg kat Perak tu..
Pantai Remis ni kat Jeram..Kuala Selangor lah senang crite..

pantai bole tahan cantik tapi yaaaa ammpunnnn orang..
ramai gellll..
serius ramai sebab cuti umum lak kan, semua orang pun kuar beriadah bawak famili..

baru saya tau, The Kabin rupanya area cni je..
bole la try tido semalam 2 hehe..
kalau sesapa nak beriadah tepi pantai Remis ni, bole stay kat The Kabin  ni..
dekat giler kot..
jalan kaki dah bole sampai pantai..
bukak nasik lemak daun pisang barang sebungkus dua tepi pantai ni memang layan..
ada lak kopi, kaki kasi silang..perghhhhh die punya perasaan memang lejen lahh..;p
hehe..

ada medan selera..
tapi ramai orang..kitaorang tak makan cni pun..
lepas maghrib dah balik ..
sampai pun dah petang sangat..
tak pe lain kali bole datang lagi..
kalo bukan kat pantai ni pun, pantai lain layannn jek..:)









ada pasar malam time kitaorang datang..
so pilihan makanan adala selain dari medan selera sana..

ok ok cukup setakat tu..
see u all next entry..
nak bawak anak lepak2 tengok pantai bole je datang cni..
ohhh nak beli kopok lekor losong bole je singgah tapi jauh sikit lah..
atas sikit lagi menghala ke Tanjung Karang..
beli kopok lekor tu wajib kalo saya balik kampung hehe..

cemana weken and cuti hari pekerja u olss?
harap baik2 saja sepertimana saya..
banyakkan minum air kosong sebab cuaca sekarang tak menentu..
takecare and salam kawan2!!
:)

1 comment:

Nafira usof said...

singgah Aroma Ikan bakar tak???
tapi bukan kat pantai remis lah.. sebelah dia jer. tempat feberet kami kalo nak makan seafood. tapi harga boleh tahan gak lah.. sekali setahun x pe. hahaha.

pantai remis nih kami pernah singgah sekali. masa tu baru balik dr makan kat Aroma ikan bakar tuh. tapi x larat nak jalan sgt sebab perut dah kenyang sangat. hahahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...