instagram

Tuesday, April 5, 2016

Robinna Home Mart dan Ikea

assalamualaikum kawan2 blog kesayangan..
harap diberi kesihatan yang baik di pagi selasa ni :)
doa yang baik2 insyaAllah yang baik2 akan kita dapat :)

ada beberapa cerita yg nak ditaip kat blog ni tapi ada sedikit malas..
pastu banyak gila kerja sampai jadi malas jugak hehe..
pastu buat keje tak jadi, error la itu la ini la..
jadi mood update blog pun tiba2 ada..
wahehehe saje je kan buat alasan..

hari ni genap 5 bulan saya berpindah ke rumah baru..
dah tak baru dah pun sebenarnye..
hehe, tak banyak pun berubah since malas nak deco since bajet pun suam suam kuku..
pernah rasa suam kuku macam mana?
lols hahahha ;p

tambah bunga sekuntum 2 tu ada la..
kalo pi beli perabut barang 3-4 ribus tu memang bukan kemampuan buat mase sekarang ;p
doakan lah kawan2 kot2 saya mampu jadi berduit macam kawan2 saya yang murah rexeki ni :)
gitew kan :)

kat shah alam memang banyak kedai bunga or hiasan dalaman yang bole u olls terjah..
selalu pegi kat tingkat atas sekali Plaza alam sentral tu ..Romantika..

sekarang, saya jumpe port baru hehe..
Robinna Home Mart..

Ni alamat diorang : No. 49, Jalan Pelabur B 23/B, Selangor, 40300 Shah Alam, Malaysia
Phone Number : +60 3-7831 1477
Harga bagus la pada saya, pilihan banyak..kedai dierang shoplot 3 tingkat..
Gambar barang dalam kedai malas nak snap, habes memory phone i nanti ..
kalau free pi la usha sana nah..

saya beli bunga kat sana selain stand bunga dan bunga lagi..
banyak bunga kat rumah saya jadi banyak la habuk..
bunga fungsinya tak banyak selain hanya bagi cantik tp tang habuk tu jenuh la..
well tak pela kan, tak de bunga dalam rumah tak dela seri pulak..

saya beli pokok hijau kecik2 pastu saya letak atas kitchen kabinet..
laki i kata i buang tebiat..
minyak la pokok tu nt..
tak pe bang, kalo minyak saya yg cuci, saya tak suro abg cuci lol hehe ;p
sy gilakan pokok hijau2 sekarang dan saya nak letak dalam rumah, bukan pokok hidup pun ..
pokok mati la tp hijau la yg bole menyaman kan mata saya ni..;p

tp pokok2 besar cenggitu mahal la..
kat GM klang sy jumpe hampir 400 hengget..
sy telan air liur dlu buat masa skang, tp tunggu la kau pokok hahahahha ;p

selain tu orkid saya suke semua bende pun hg suka..
wahahahah ;p
so orkid terbaru saya keler pink tu bersama stand beli kat Robinna..total RM160 mcm tu..
okla stand tu saya ada 2..satu letak kat atas, then satu betul2 depan pintu..







hari tu pegi ikea..
lama dah..
lama gila hahaha..
hari pertama raya cine..

ingatkan tak ramai orang sebab kot2 semua pakat balik kampung kan..
sekalinya kau ramai jugak umat semua nya melayu hahahahha ;p
semua pun mai jenjalan ikea raya cina kan..
tak de sale pun..
ikea kalau ada sale tak leh nak bayang la lautan manusia macam mana ;p

banyak jugak total lost disana..
beli side table, rak display kaca, rak display buku, bunga bungaan iaitu bunga orkid putih..
ada la sikit hiasan kan :)

side table tu pada mulanya saya letak kat atas, then boring..
bawak turun bawah pulak..
tunggu saya boring tengok kemana pulak nasib meja nih hehe :)

side table ni menarik saya rasa sebab ada 3 kaler berbeza selain hijau yg saya beli ni, ada putih dan hitam..ni bukan serbuk kayu punya binaan lah..
ni kayu pine..mmg binaan kayu :)







bunga gantung saya berbunga dengan cemerlang..
hampir mati tapi berjaya diselamatkan ..
bagi baja then siram air banyak2..
wahehehhe ;p

nak tambah lagi gantung keliling rumah..
kalau saya tak de dirumah, saya gajikan teacher sebelah tolong usha2 kan bunga saya nih ..
wakakakkaka ;p

itu saja cerita buat masa ni..
lain kali ada tempat deco bagus yang best saya akan kongsikan..
yang mana minat hias rumah lah..
tak minat its sokay :)

salam and takecare kawan2 :)

3 comments:

Unknown said...

beb~ mana ko dapat idea deko2 rumah cantek2 camnih hah?
kalo ko datang rumah aku konfem terasa lapanggggg jer. dinding lapang, lantai jer sepah2 ngan menan anak2. hahahaha
aku pon tingin gak nak deko2 tapi keras tangan lah weh.. kalo aku masuk kedai mcm Robinna Home tuh kan, aku jadik blurrrrr jer.. ape yang haru aku lakukan dengan barang yang akan di beli nanti. serius aku blur wehh. x de seni hias2 ke aku neh.. down giler rasa.. hahahahahahahahaha.

LYAfrina said...

cantikkk..
sgt2 eksited nk deko2 rmh kan..
lya pon gtu, tp slow2..ikut pd budget..

OKje said...

Bestnya ada rumah baru kan Shark....5 bulan tu kira barulah sebab belum setahun hihi....
Kemasnya rumah Shark....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...