instagram

Monday, March 7, 2016

Kereta baru dan IDCC Shah Alam

assalamualaikum kawan2 blog kesayangan..
harap baik2 sehat hendaknya di tengari senin yg monday blues :)
tiba2 rasa rajin nak update blog so jomla update laju2..
ohh sebenarnya x de pun crita nak di-habaq-kan..
tp bole la nak simpan buat kenangan kat blog ni..

ok well, kejadian berlaku 2 minggu lepas..
cerita dah basi sikit..sikit jela hehe..:)
kitaorang satu family angkut kak ipar sekali ke Toyota shah alam ambik kreta baru..
kereta baru utk En.J pi keje ..i pi keje ada kereta dah , tak payah la nak baru jugak kan..haahha..
tak baik membazir, kereta lama tu saya sayang woohh jgn mengada nak jual2 die plak..
dah nak masuk 8 tahun pakai..
banyak kenangan :)
tak banyak ragam..;p 

lama jugak proses nak ambil kereta, sebab ada makan2 pagi tu..
sebab ada lion dance sempena tahun baru cina..
3-4 jam jugak kat sana menunggu proses..
sambil tunggu sambil makan kan ;p patut gemookk..

kalau tanya saya bab servis diorang..
memang bagusla abg salesman ni..
Abg Razip namanya..proses mula2 nak beli sampai la nak ambik kereta tip top..
layanan baik dan memuaskan..
tp biasela salesman kan, panjang nau crita diorang..sampai ke crita bab buah durian la punya gebang sembang nya hehe..


ok, dah habes crita ambik kereta..
:)
lepas tu kitaorang terus pi buat stereng lock plak..
kedai strereng lock yang kitaorg pegi tu ialah suggestion dari Abg Razip jugak..
nama nya Right Cool..
senang nak carik..
selang satu pintu je dari kedai ikan patin femes tu Temerloh Catering..

setel hal stereng lock, kitaorang pi satu tempat yang belom pernah terjah sebelum ni..
IDCC shah alam..
saya macam tak pasti grand opening building ni ada ke tidak,  macam tak dapat publisiti meluas sebab mcm tak ramai orang..
sabtu saya pegi berapa kerat je orang yang ada..nak masuk pun takut..
dahla building kemain besarrrrr...

satu lagi kedai2 kat dalam tu bole tahan mahal, set bilik tidur satu kedai tu saya tengok mmg cantik habes la..mmg patern yang saya berkenan, sekali kau harga RM19K..
hehe..senyum jek kat sales tu..sales tu pun kata dalam hati kot, ko x mampu dik nak beli wakakakkakakakkakakak ;p



tak de orang, mcm bole baring je..
tak kotor pun lantai..
berkilat sampai leh nampak taik gigi wei 



canvas creation ni ada page dia dalam fb tak silap saya..
jual kufi art..
juling mata tengok design semua cantik2..
juling mata jugak tengok harga..


saya sangat berkenan deko rumah yang berkisahkan hal di dinding..
baik lukisan, kufi art, or 3d wall deco ke..
hishhh berkenan betol..
cuma tulah..poket tu tak berapa nak berkenan..
hehe..

pada saya, rumah kita mesti kene cantik..
sebab kebahagiaan datang dari rumah..
"happiness begins at home"
gitu kata orang puteh..kann :)
cubalah bina sebaik mungkin rumah yang baik dan selesa yang bole buatkan kita tak sabar2 nak balik rumah lepas kerja..
bukan lepas kerja tak sabar2 nak lepak dengan kawan2 sedangkan suami, isteri anak2 sedang menunggu di rumah..
tak baik macam tu..

baiklahhh..
setakat ni saje entry merapu saya..
nanti saya buat review makan ikan patin kat Temerloh Katering tu yek..
hari tu lupa ambik gambar..lapaqq sangat wahahahha ;p

salam n takecare kawan2..!!

1 comment:

Unknown said...

Waaahhhh... puas ati dpt kete gitu. semua boleh angkut. kalo tetiba nak beli perabut kecik boleh jer balik kat belakang pikap tuh kan. hahahaha

beb.. aku pon x pernah terjah lagi IDCC nih. belom sampai seru kot. hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...