instagram

Monday, March 14, 2016

cari pokok bunga di Nano Nursery

assalamualaikum kawan2 blog kesayangan saya :)
semoga sihat2 saja di petang isnin monday blues..
pagi tadi nak bersiap datang keje yaaa ampun punyalahh malas..hehe..
malas yang rasa sampai nak mc lah hahahha ;p
ngarut kan..
tak payah layan sangat malas..
kalo ikut malas, hari2 pun malas ye dok ;p

baiklah..
hari ni nak cerita pasal pokok bunga pulak..
seumur hidup dah 32 tahun, x penah pun saya kesahkan hal pokok..
tak pernah langsung terpikir nak tanam pokok..
tak pernah pun terpikir pokok idup ke kalo saya tanam wahehehehhe ;p
tapi tiba2 di rumah ni saya nak ada pokok pula..
kalo bulih dalam rumah pun nak ada pokok jugak..
tiba2 rasa hijau adalah sangat menyamankan ..gitu..;p
buang tebiat lah senang citer..
hahahhahahah ;p

sampaikan ajak En.J pegi beli pokok dek kerana nafsu buang tebiat saya..
nasebla laki jenis layan je malas nak gado hahahah ;p
jadinya pegi la carik bunga..

carik bunga tak susah sebab kakak ipar saya ada nursery bunga..
kebetulan kan..
syakir kata kat saya, "banyak betoi noh kebetulan dalam cerita hang wahakakakkakak ;p"
memang betul lah kebetulan tu, kak ipar ada nursery, senang lah saya nak demand bunga..
bunga kembang kuncup, bunga tahi ayam, bunga teratai layu di tasik madu, bunga bunga cinta nyanyi versi misha omar,  bunga bunga matahari..semua ada hehe ;p
power kan nursery kak ipar saya..:)

hari ahad lepas, pagi pukul 10 kitaorang dah bertolak ke Tanjung Karang..
sebelum 12 tengari dah sampai :)
wow sangat semangat bukan hehehe ;p
singgah umah kak ipar lg satu sebelum ke umah kak ipar nursery saya ada  banyak koleksi kak ipar kihkihkih
petang pukul 3 lepas zohor baru ke nursery pokok ni..

nak carik senang je ..
nama nursery ialah NANO NURSERY..
ada signboard bole follow saje..


ada banyak jenis pokok kak sini..
dari yang ke murah hingga yang mahal..
saujana mata memandang sebab kawasan rumah kak ipar saya ni memang luas..
jangan sesat sudah :)

pokok bunga gantung tiba2 saya terbekenan..
haihhh..semua bende pun saya berkenan..
kekdahnya macam duit sekepok hehehe ;p
saya beli bunga gantung ni 2 ketoi saja dlu sebab testing katanya..
sok lusa gantung cantik menarik kedebabooomm saya beli lagi lah nanti
murah saja RM12..
fuhh fuhh ;)








saya suke betul bunga bulat2 cenggitu..
comel hehe..
jadi saya beli pokok bunga bulat tu bunga kecik2 putih warnanya..
tak ambik yang besar2 tu sebab lebih besar pokok lagi mahal harganya..
saya ambil yang kecil sikit RM100 lebih kurang termasuk pasu..
beli 2 ketul letak kiri kanan kat car porch..
ok puas hati hehe :)




gambar setelah pokok di letak di car porch..
pokok gantung nanti saya letak..
lupa plak nak snap gambar lepas En.J gigih gantung lepas balik kerja wakakakakka ;p

ni ada kontek saya letakkan for those yang berminat nak beli pokok..
ni fb pun ada https://www.facebook.com/Mylamanbunga/?pnref=lhc..
siap peta sekali i ols sertakan..
senang nak cari..
tak pening :)



ok entry tamat..
sekian..
kesimpulannya..jomla beli pokok utk menghijaukan rumah anda..
go green yo!!

salam n takecare kawan2 :)
semoga weken anda jugak best seperti saya ..

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Terapi mata kalau ke nursery ni
Kakak dpt tengok pun jadilah:)

Unknown said...

sejuk rumah kalo ade bunga hijau.
aku suka pokok yang bulat hijau x dak bunga tuh.
mmg kenan sgt. umah aku sekangkang semut jer. tak tau nak letak mana kalo beli pokok bunga. huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...