instagram

Tuesday, March 4, 2014

admitted kali ke-2

salam all :)
blog berhabuk lagi..
tak update..(tak de orang kesah pun ;p)
sebab tak de cerita pun..plus biasela, hormon mengandung kan ;p
(salahkan hormon ;p)

ok..minggu lepas..
kali kedua saya masuk hospital lg..
kehamilan kali kedua dengan pembawaan anak lelaki sungguh menguji keimanan dan kesabaran..
tapi sabarlah kata mama saya..
:)

masalah masih sama dengan yang mula dulu..
susah bernafas..semput dan anak menendang sehingga ke tulang rusuk buat saya rasa lebih sesak nafas..
mula2 saya ke kecemasan dlu..di bahagian kecemasan doktor dtg check cakap paru2 saya ok..
tak de masalah..
pastu biasela panggil Dr.Kuan, physician dtg check dan dia cakap normal bila perut makin besar akan sesak nafas..
pastu mungkin sebab gastrik dan salur pernafasan sempit jd makin sukar saya bernafas..

Dr. Kuan dah suruh admitted awal2 lg..
tp saya malas,so dia bg mc 2 hari rehat dulu dirumah..
jika masih teruk x de perubahan..datang balik..
dia bg pam asthma tu dgn some ubat kurangkan batuk saya yg teruk tu..


masuk hari ketiga pegi opis dah penat tak bole bernafas..
sia2 je pastu balik terus pegi kecemasan lg sekali..
dan admitted..
habis cerita..;p
hehe..

kesimpulan cerita ialah, masalah pernafasan berpunca dari salur hidung yg tersumbat dan sempit..
so pakar ENT, Dr.Khairul bagi nasal spray dengan sinus rinse utk buang semua lendir dlm idung..
puas hati lah..
semua taik idung, lendir idung, hingus, bulu idung kuar..ehh ;p hehe..
lega sikit pernafasan..
sehari je admitted..tak mo lah lama2..rasa ok teruslah nk balik..(rumah kotor sapa nak sapu ni ;p)




takecare kawan2,
jerebu teruk sekarang rasanya punca semua orang batuk, sesak nafas dan demam..
kene minum banyak air..
:)

8 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak. semoga cepat sembuh ya.. skrg ni cuaca pun tak menentu. jerebu pula, air kena catu. macam2 hal.. jaga kesihatan ya. patut dah lama tak nampak ~~~

adarnadzmie said...

moga shark n baby baik2 hendaknya...:)

JaSSNaNi said...

hai.. salam kenal yer.. saya follow sini.. :)
take care ye.. jaga kesihatan.. skrg cuaca mmg tak berapa elok.. :)

Zura@Iwan said...

take care ye shark
dugaan bg ibu hamil ni..
byk pahala...inshaAllah

Nafira usof said...

Alahaiiii.. macam2 dugaan yer.
sabar banyak2 yer.

Moga lepas nih mami dan baby sentiasa sihat..amin~

mamasyafi said...

Huhuh..sy br keluar wad sbb acute gastritis..br discharge selasa ptg..hari rabu batuk2...smp skrang takleh tido...dahla bb 36.wks...memang merana!!!!
Nak gi cek dr rasa karang dia pikir eh pompuan ni lagi..asyik sakit jer ujung2 nak beranak...
Oh bb please we hv 2 wks to go
Kalau masih mcm.ni next chexkup mintak ongyn refer physician terus la....
Sakit orr..lepas czer batuk2 gini

lieyalatif said...

ish shark ni bikin panik je...ingat sebb ape laa admit tu....hope tak serius la yeak....n hope jugak lepasni terus admit tuk bersalin jek heheheeheh....

lieya pun dulu penah kene mcm tu....sampai doktor cek oksigen dlm badan...mujur tak serius sgt...

Joanna Yunus said...

rupanya lama akak tak kesini ye...
get well soon...

betul akak masa mengandungkan qayyum dulu memang mabuk teruk, tapi sumaiyyah alhamdulillah tak seteruk qayyum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...