instagram

Monday, March 10, 2014

persediaan menyambut orang baru :)

salam all :)
malas sungguh nak update lately..
tak der citer menarik pun selain sakit2 ibu mengandung je k0t..;p ok..

rasanya lagi sebulan saya akan bersalin anak ke-2..
dengan harapan yang tinggi semoga Allah s.w.t mempermudah segala urusan dan selamat semuanya..
seiring dengan itu (wahhh ayat siap skema hehe..;p)..
persiapan barang2 anak dibuat ala kadar je..mana yang bole pakai mase time nely dulu..
pakai jela..baju tido nely mase baby kaler pink pun mak belasah jela pakaikan kat anak lelaki ;p
berani??
hahahha...;p

yang saya harap dan setiap kali berdoa..
ialah susu badan saya banyak macam anak sulung dulu..(moga murah rexeki anak ke-2 ni)
masa mula2 jadi mak2 dulu tak pandai lagi pilih pam susu yang bagus..
so skang ada jugak tanya kawan2, baca2 sikit so saya decide bli pam susu baru..
mudah, ringkas dan flexible saya pilih medela swing saja..

medela swing ni saya beli kat one baby world baby butik..shah alam..
beli online pun x de masalah..
website http://www.onebabyworld.com/
dan saya bli yang pakej punya..so banyak dapat free gift (ai suke barang free2 nih ;p)
set ni bole tgk kat link ni http://www.onebabyworld.com/medela-swing-breastpump-back-to-work-package-p-4988.html
puas hati sangat..ada botol free, ice pack, drying rack..
then dapat voucher lg RM10 for next purchase..:)

the medela swing
free gift :)

utk tilam comforter bantal baby..saya purchase kat Marissa shoppe :)
layanan baik dan ramah..:)
pun area shah alam saje..
bantal dan tilam comforter ni RM97 x silap saya..tp saya puas hati sebab nak kecik lipat je 2..nak besar kasi bukak lebar2..kakak pun bole tompang tidur sekaki :)

lain2 tambahan baju tidur..bli kat jusco sahaja..
utk barut baby pun saya bli yang pelekat2 je..mudah dan pantas..
tali2 pun ada ..simpan jela..
tak beli baru pun..semua yang nely dlu je..
jimat :)

untuk set lepas bersalin..
saya macam nak bli yg sama je..Nona Roguy
tp belum bli lagi..
tunggu beli kat kg nt la..murah sikit dari cni..
tp macam nak cube set baru yang kat dlm tv tu..D'Herbs terlajak laris gitu..
dahla founder die comel2 jambu, baju kelip2 kalah kak ton ;p..i loike!!hahhaha ;p


weken minggu ni kat rumah saja..
kemas rumah..buang habuk tambah mana patut nak sambut orang baru..
next update lah..
takecare!!
:)

8 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, wahh lagi sebulan je.. bestnya.. sebelum ni pakai breastpump tak kak? sheila nak beli snow bear.. murah la.. tapi tawakal.. sebab first time nak ada anak sendiri. tak berani nak beli mahal2 dulu.. yang snow bear tu electric

shark said...

sheila : dulu pki brand apa tak ingat tp still ada lg..rasanya MOMS..yg tu sakit skit la sebab suction dia kuat sgt tak bole control..
:)

Unknown said...

nice info..kite pun gah menunggu org baru ;)

::MommyAmani:: said...

Shak..aku lima bulan..mkcik swing ni peneman aku..mmg tip top

::MommyAmani:: said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

paling bestkan part beli barang2 bb.. semuaaa comel2!
moga semua urusan dipermudahkan~

::NureeN:: said...

Alhamdulillah.... Sronoknya x sabar nk tgu baby shark...
Moga ibu n baby sihat yerr
Doakan utk rezqi nureen 3rd bb plak yer hehe.... Masih berusaha...

aanie said...

bape medela swing tu? skrg pakai harmony je..teringin nak letrik pulak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...