instagram

Thursday, May 16, 2013

kenduri kawen nasi ambeng..

salam all :)
wedding anak saudara sebelah En.J ni berlaku seminggu sebelum saya konvo..
sehari sebelum mengundi :)

cerita basi dah..
baru terhegeh-hegeh nak hupdate kan ;p
...:)

akad nikah berlangsung kat mesjid berdekatan sahaja..
dan kenduri di rumah pengantin perempuan di Tanjung karang..
adat resmi org jawa bila kenduri..harus ada nasi ambeng..
untuk pengetahuan u olss..nasi ambeng sangat biasa dalam famili En.J..
so setiap kali kenduri tak kira kawen ke or kenduri arwah..
nasi ambeng adalah wajib..

dan tak semua org jawa pun nak masak dan reti buat..
so bertuah saya sebab dpt selalu makan nasi ambeng yang lazat terbaekk dari ladang..
mula2 pelik dengan nasi ambeng sebab nasi makan dgn mee..
lama2 baru bole terimaa..hehe ;p








takecare kawan2!! ..:)

6 comments:

Kakzakie said...

Kakak keturunan Jawa mestilah pandai dan suka bahkan tahu mengendalikan cara bagaimana. Ewah... cuma sedap tak sedap ajelah...

psst: dapat makan nasi ambeng pasar malam pun jadilah...

shark said...

hehe..
tapi sedap juga..kalo yg pandai buat..:)

Nafira usof said...

selalu tengok nasi ambeng ni kat pasar malam jer.. tak pernah try sebab x reti nak makan~ heehhe

Nisa said...

nasi ambeng tak penah makan, nasi lauk kambeng penah.. huhui

ija Abdullah said...

shark,

baju kamu sgt cantikkk!!!! suka! :))))

lieyalatif said...

Nasi ambeng??? Wahhhhh payah nak jumpe tuu lg2 kat kenduri kawin...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...