instagram

Tuesday, November 29, 2011

meehun singapore dengan daging black pepper

salam all :)

Menu kemarin untuk main masak2 kat dapur :)..maklumlahhh banyak benor masakan yg saya tidak tahu masak..haha ;p

meehun singapore tu senang je sama jugakla dengan daging black pepper tu..bila dah masak, baru tau senang je sebenanya nak masak tinggal lagi nak buat ke tidak je :)

Meh saya share resipi daging black pepper ni..mudah dan simple :)

Resipi Daging Black Pepper
Bahan-bahan :

-Daging..suka hatila nak byk mana
-rempah black pepper Maggie
-bawang putih ditumbuk halus
-minyak zaitun
-bawang besar
-serai
-sos black pepper
-sos cili
-sos tomato
-cili besar
-tomato dihiris

Cara membuat :

-perap daging yang doptong nipis dengan rempah black pepper Maggie dan minyak zaitun..biar setengah jam la
-Dah perap selama setengah jam, bakar dlm oven selama lebih kurang 10 minit.
-Kuarkan dari oven dan siapkan kuali untuk menumis.
-Tumis bawang putih bersama minyak zaitun dan serai, setelah naik bau masukkan daging yg dibakar tadi.
-Masukkan sedikit air kalau nak berkuah..
-Tutup kuali dan biar mendidih sehingga 5 minit.
-Masukkan sos cili,tomato dan sos black pepper..gaul sebati
-Masukkan bawang besar dan cili..angkat dan hidangkan :) letakla tomato kalo suke

meehun singapore ni makan untuk bekpes..minum petang pun sedap jugak :)

9 comments:

adarnadzmie said...

sama la kita semalam akak pun masak daging black pepper... haha...

shark akak dh kasi resepi kek coklat tanpa telur kat blog akak... hehe..try yer..

.: iEyLa :. said...

uwaa...nak sket!!!

Cik tikah said...

wah! sedap la kak shark...

Cik tikah said...

wah! sedap la kak shark...

shark said...

kak normi : misti..kite celen sapa lg sedap muahhahah..

ieyla budak mucuk : tak payah,pi masak seniri ;p

khairul said...

aduhh..napa entry ni muncul ketika hujannnnn

Chekgu Azrine said...

fuhh.. terliur dibuatnya.. huhu..

salam perkenalan ye Shark

shida'R said...

uihhh cedapnye kak ^_^

mama rifQy said...

woww..nampak best!! ni rase nak buat dgg black peppper esok!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...