instagram

Tuesday, November 22, 2011

apa yg saya masak hari ni? - Hari 2

salam all :)

Menu yg saya masak ni ialah menu kelmarin punya sarapan pagi..tak sempat posting semalam so hari ni baru sempat..:)

Roti paratha dgn ayam popcorn :)..senang je nak buatnya..jom tengok step kat bawah..:)

1-Kuarkan roti paratha dari peti sejuk dan defrost kan..:) goreng sikit dlm kuali separuh masak..kuarkan dari kuali dan isi ayam popcorn di tengah2..ayam popcorn tu gorengla dulu ye :)

2- Lepas dah letak ayam, letakla bawang, tomato, timun dan kubis slice..nak lg sedap tambah mayonis dan serbuk lada hitam..letak sos kalo nak pedas..bole jugak ditambah chese slices macam keju cheesedale tu :)


3-Lepas dah letak semua bahan..kepitkan kedua2 belah ujung dan tekan dengan garfu supaya ia kejap..pastu goreng balik sampai roti garing, sukati anda la nak segaring mana ..:)


4-Dah cukup garing, angkat dan hidangkan dengan kopi hitam pekat..ermmm TERBAIK!!..cubala..mudah dan senang dan sedap hihi..

4 comments:

Dalila Hamid said...

ish.. menariknya... nk kena cuba masak gak ni...

adarnadzmie said...

nampak sedappp la...

shark said...

dalila : misti2 hehe :)

kak normi : mmg sedap..try arr apa lg :)

Che'gu Anuar said...

Hebat.. awat tak cuba nasib masuk MasterChef shark oii.. Klau masuk, pak zubir mesti teruja punyaaa.. hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...