instagram

Saturday, November 12, 2011

apa kerja saya sekarang?

salam all :)

Membuat entry yang jelas menunjukkan apa rutin harian saya buat mase sekarang haha..memang menarik :)..pada pandangan saya,jangan memandang rendah kerja2 sebagai seorang surirumah..nampak senang yer tp tak seperti yang disangka..hurrmmmppp

Bila dah ada anak,kerja sebagai surirumah jadi semakin mencabar, mana lagi nak tengok anak mana plak sempat nak masak, cuci kain, sidai kain, kutip kain dan simpan dlm lemari..belom lg kene lipat kain yg selori..ishhhhh..bukan keje main2..

tu belom lg sapu sampah, kemas rumah, mop lantai, lap habuk yg bermaharajalela..mmg tak larat..lagi nak mencabar, menu masakan setiap hari..apa la nak masak hari ni bagi sedap anak tekak ni..dah nak masak kene siang ikan, ayam, sotong , udang..ini bergantungla kepada menu masakan anda yer; p

apa yg saya cuba ialah..cuba untuk suka dan sekaligus jatuh cinta dengan kerja baru saya ini..aishhhh jgn kata sebelom nie saya tak buat ni semua..saya masih buat, tak dak orang gaji pun rumah saya ni tapi cuma bezanya sekarang saya buat dgn lebih teliti..dan menjadi rutin harian..dulu..seminggu sekali or mungkin 3 hari sekali je buat, tak pun tunggu rumah ada habuk setebal sekaki baru nak lap..haaaa gitu la konsepnyerrr...;p

sebagai kesimpulannya..jom kita tgk apa yg saya buat setiap hari...;p




mengemas dapur dan membuang habuk di lap kaki dengan menghempas ke dinding dengan harapan habuk tercabut keluar dengan gembira :)..saya sentiasa pastikan dapur saya bersih..itu adalah penting...nak kata masak sangat tak jugak..hahah..tp dapur saya mesti bersih berkilat yer..;p


ermmm..paling tak best ialah basuh baju..sapa yg suka basuh dan sidai baju sila angkat kaki ;p saya nak kira ni :) tunggu bertimbun baru basuh sebab baru berbaloi..mesin yg bole menampung 9kg baju..takkan nak basuh sikit2 kan..bazir letrik kata En.J.


mop lantai penting pada saya sebab saya tak suka lantai kotor..paling tak pun sapu la..jgn sampai berhabuk sebab saya alah dengan habuk..ada asma la katakan ..tudiiiiaaaa ayaq dlm baldi mop tu penuh..mistila keje nely kan ;p


menyapu lantai mistila kene buat setiap hari kot..kalo tak lantai berhabuk..mase time keje pun saya akan pastikan sapu lantai di tengah malam bilamana En.J dan nely sudah enak dilamun mimpi (dilamun tu bukan untuk cinta je ke..ermmm ;p)


melipat kain adalah perkara paling bosan sekali..sumpah mase anak dara dulu saya tak akan lipat baju kat rumah walopun berkali-kali disuruh oleh madam normah..bende yg saya takkan buat..nape tah..saya sanggup masuk bilik dan pura2 tisur sari lipat kain..;p perangai begini amat teruk bukan??;p..oohhh tapi bila sudah berlaki, haaaa itu jam seniri mau hengatla ;p



sidai kain bole tahan lagila sebab kalo tak sidai baju ni, macam mana baju nak kering kan..so no choice memang kene sidai..tapi tang lipat kain tu saya tak leh buat sebab kalo tak lipat kain tu,ia masih bole dipakai..tak busuk..so tak yah la lipat kan..;p tak penting pon hahha ;p

ehhhh mana gambar saya tgh masak..saya tak masakkah?? ada2 :) cuma tak amek gambar..

sekian dari saya untuk entry kerja terbaru saya..sekian!

8 comments:

Mawar said...

Bukan senang jd hsewife kan?ramai org ingat mudah tp sbnrnya lg mencabar..like me..baru 2 bln 2 jd hsewife still kena pandai adjust masa..dlu anak anta nursery..baju anta dobi..makan kat luar..skang ni nk masak pon kena kacau..yela...anak dh takde geng kan..ngadap kite je la..kalo keje dlu at least leh rest time lunch..friday leh g shooping..hehe..gud luck shak!!!
Me..tak tau lg nk keje ke tak pasni..huhu..relaks dlu kat rumah..tak la dpt relaks sgt kan..hehe

Nicaa said...

slamat mnjadi surirumah yg berjaya.. hehehe

shark said...

kak mawar : mmg pun :) tabik pada mak saya yg jadi surirumah dan bela 7 orang anak..:)

budak sebok nicaa : saya mmg sentiasa berjaya weee ;p

tj said...

kita faham kesibukkan kerja awak...org kata dok umah, jadi surirumah senang, saya kata.. "mana ada senang..."

Azham Vosovic said...

hehehe....baru nak puji rajin....tapi memang rajinlah hehehhe....

Cik tikah said...

kerja yang murni yer kak shark :)

adarnadzmie said...

syokk jugak jd surirumah ni kan... hehe...

Shark, dah pos ke brg akak??...tq

shark said...

kak normi : saya dah mesej akak :)

cik tikah: sangat murni hokay!!

azham: x rajin pun kene buat kot ;p kalo x habesla tongkang pecah umah haku ;p

tj : mmg,tak de keje senang kan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...