instagram

Tuesday, August 16, 2011

Jus pisang


salam all :)

Juadah berbuka kat atas ni En.J kata menu stail orang jawa :)..pelik tapi benar :)

ok..mau share kat cni cara mau buat..senang gell ;p

bahan2nya hanya pisang yg dipotong bulat2, air, gula secukup rasa dan daun pandan untuk mewangikan hidangan :)

cara nak buat - didihkan air sampai mendidih kemudian masukkan pisang dan gula secukup rasa. Kacau perlahan diatas api sederhana pastu masukkan daun pandan..dah siap!!

senang kan..pastu masukkan dalam peti ais..bg sejuk, dah sejuk baru makan..macam jus pisang la konsepnya ;p ye..sedap dimakan ketika cuaca panas terik..kalau batuk jgn salahkan saya eh ;p

ok..selamat mencuba :) dan selamat berpuasa!

4 comments:

rara pinkmafia said...

oh tak suke pisang.heee

shark said...

saya pun tak suke..saya x makan pun ekekek ;p

atie aizam said...

1st time tengok.. hurmm.. kira macam serawa pisang lah ekk..

shark said...

kak atie : lebih kurang la

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...