instagram

Tuesday, August 2, 2016

Let's beRaya bersama webe :)

assalamualaikum kawan2 blog kesayangan saya..
harap sehat2 belaka saya doakan di pagi selasa hari ni :)
cerita kedua nak up di bulan ogos ni cerita raya kat opis rabu minggu lepas..
kemain hebat raya tahun ni di opis..

selalunya tahun2 sebelum ni..
raya hanya buat ikut division sahaja..
buatlah bila2 korang free macam tu..
tapi raya tahun ni lain skit..
diorang kumpulkan semua..so setiap division diroang bagi satu stall..
setiap stall kene prepare 2 jenis makanan..

nak decide makanan tu sebelum ni dah meeting semua ketua2 setiap division tu..
supaya makanan tak sama utk setiap division tu..
division saya ITS, saya jadi kepala..
dah jadi kepala ni, kene buatla mana patut kan..
nak makan sama2 nanti, jadi tolong menolong amalan mulia..
gitewww..

setiap stall pun kene decorate..
bagi cantik bagi lawa dan mantoop
menang dapat RM2k..
bila menang dapat hadiah ni semangat lain macam skit..
hehe..
barang2 utk dekorasi semua saya carik sendiri kecuali lampu liplap, Rus yang tolong belikan..
dari sekecil barang utk deco stall semua kene carik sendiri dan bajet yang di peruntukkan pun besar so senang sikit nak cari barang..hehe, suke aku bab2 deco nih :)

pada hari kejadian..ramai kawan datang membantu..
so deco stall sangat mantop dan menawan..;p
siap ada atap daun kelapa lagi..
ada kawan yang rajin dan semangat macam Husna memang kau tak ragu2 lah nak menang stall tercantik hahahha ;p
malam2 dia sanggup cari daun kelapa buat atap..
terbaekk!!
tengkiu Husna :)

ada 10 stall bersama kurang lebih 20 jenis makanan, gilerr punya banyak..
sampai tak tertengok makanan apa ada..hehe..
macam yang pernah daya cakap di FB, stall ITS kitaorang prepared Mexican dishes..
sedap wooh..
3 jenis kitaorang hidang..
quesadillas, tacos ayam dan kambeng dan burittos..
nachos pun ada..diorang bagi free tu..
alhamdulillah rezeki..caterer yang bagus kan :)

ok bercerita mengenai caterer, yang ni ada orang rekemen kan..
rekemen sahaja tidak memadai..
saya pi test da food dengan 2 org kawan saya..nak tau sedap ke tak..
test food di restoren..
rupanya diorang ada restoren..nama Thyme Out..
hampa gugel jelah Thyme Out nanti kuar lah..
saya deal dgn Azim n Najee..
senang deal, harga bagus servis menawan..
senang crita yang diorang ni memang saya rekemen..
Fon Number 017 - 372 8463 :)

















tak disangka sangka menang pulak stall terbaek tercantik dan terrrrr--semualahhhh ;p
hehe..
tak jugak..
saya memang bekerja jugak utk menang tu..
plan siap2 dah nak deco apa..
itu sebab bila nak bli barang saya dah tau nak bli ape..
:)
rexeki..alhamdulillah..

dan jugak tercalon utk best dress, tp tak menang pun..
sebab bukan rexeki saya..
dress tu dress minaz je pun hahha..
baju raya yang tidak dipakai masa raya..
disimpan utk dipakai time raya kat opis ni lah..
daripada nak kene beli baju lain, membazir kan..hehe ;p
crown atas kepala beli kat GM klang, banyak org tanya hahahha..
RM20 hengget je pun, tp die punya blink2 kalah dato Vida wooihh ;p





oklah..
setakat tu je..
ada cerita byk lagi nih hahah..
pasni ada masa saya taip lagi..
takecare kawan2!!
:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...