instagram

Tuesday, May 17, 2016

Fesyen Cardigan Wanita Terkini and trendy

Assalamualaikum semua kawan2 blog kesayangan..
harap sehat semua nah..
rasa macam tak berapa sehat or sakit tekak, cepat2 minum air masak banyak2..
cuaca tak menentu sekarang..
the best part is dah start hujan..
so sejuk la skit hehe :)

ok ok baiklah..
kali ni entry adalah pasal fesyen ..
saya suka fesyen..saya suke tengok orang bergaye walopun saya tak de gaya sangat hehe..
since saya brand owner tudung, dan berada dalam fashion line..
info berkenaan fesyen kene ambil berat..
tak semestinya trend tudung sahaja, tapi trend seluar baju dan dress pun sangat penting..
hari ni saya share perihal cardigan..






Sebenarnye, ramai wanita gemar memilih cardigan sebagai jenis outerwear mereka untuk tampil bergaya ketika keluar bersama rakan-rakan pada hujung minggu mahupun untuk dipadanakan bersama pakaian formal ke pejabat. 

Berbeza dengan outerwear seperti blazer dan coat, material yang digunakan untuk membuat koleksi cardigan adalah lebih tipis dan tidak panas. 

Oleh kerana itu, koleksi cardigan ini adalah outerwear yang paling sesuai dipakai ketika cuaca panas atau sejuk. Jom kita lihat fesyen cardigan wanita terkini yang kini boleh anda temui di pasaran;

Basic Cardigan

Basic cardigan merupakan rekaan cardigan yang asal di mana ia berpotongan seperti baju-t berlengan panjang dengan tambahan butang pada bahagian depan. 

Drape Cardigan

Drape cardigan pula adalah jenis cardigan yag berpotongan lebih loose dan tidak mempunyai butang di bahagian depan. 

Berikut pula koleksi long cardigan yang mempunyai ukuran lebih labuh berbanding semua koleksi cardigan yang lain dan juga berpotongan loose. 

Long Cardigan

Untuk rekaan kimono cardigan ini pula, ia direka dengan ukuran lengan yang lebih singkat dan lebar. Potongan kimono cardigan ini juga loose dan amat selesa untuk dipakai.

Kimono cardigan

Mempunyai potongan yang hampir menyerupai koleksi kimono, koleksi wrap cardigan pula dilengkapi dengan rekaan tali pinggang yang digunakan untuk mengikat belahan cardigan tersebut. 


Wrap Cardigan
wrap cardigan ni saya suke, saya ada beberapa actually tp dah lama x pakai..
lol ;p
tak tahu dah muat lagi ke tidak kihkihkih..
oklah setakat tu dlu..
berjumpe di lain entry ya..
takecare n salam kawan2!!

2 comments:

lieyalatif said...

wow...i likeeee....

lieya pun suke kumpul cardigan ...tapi tulaa si mia sejak2 dah membesar dgn pesat ni selalu rembat cardigan daku...chait!!

Unknown said...

Beb~ aku suka tengok orang pakai jer.
kalo aku pakai sendirik aku tak berkenan sebabnye lengan aku jadik 3 kali ganda besor. hahahahaha.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...