instagram

Monday, October 5, 2015

kunci rumah baru

assalamualaikum salam sejahtera semua rakan2 blog..
semoga kita diberi kesihatan yg kekal baik di musim jerebu nih :)
anak2 kene kurangkan aktiviti luar..
semalam rasanya IPU shah alam dah masuk 300++
:(

sabtu lepas, rumah baru dah dapat kunci..alhamdulillah :)
berakhirnya satu penantian hehe ;p
dapat sekali borang utk report defects rumah sebelum duduk..
setelkan semua dlu sebelum pindahla senang ..
actually ada beberapa defects yg memang kene repair sebelum masuk mendiami rumah tu..
ada retakan skit di hall dan dapur..
rasanya nak full cat entire house sebab rumah dah lama siap dan cat mestila la pudar..
dan adalah sikit touch up sana sini..


sebelum ambik kunci rumah tu pegi sarapan dlu yang pasti..isi perut..
selesai ambil kunci, tengok2 skit sana sini terus pergi kedai kunci dlu..
beli solek la dlu nak kunci rumah nt..
bahaya pulak kalau kunci macam tu saja..

saya balik rumah ambik penyapu..
sapu dlu mana sampah yg patut..segala habuk rumput kering semua ada ;p
pastu baru duduk dan pikir apa nak buat dengan rumah nih..hehe :)




rumah saya semi D..
jadi ada tanah tepi sebelah kiri dan belakang..
jadikla buat anak main kejar2 :)

rasanya tangga tu dah ok..
tak payah ubah apa2..
tak kan ada major renovation pun sebab poket pun dah nipis skang nih..
buat yang penting2 saja dlu contohnya kitchen kabinet dan grill..

sabtu petang tu saya terus ke CLS Kitchen..
since harga pun dah servey lama dah bole lah booking terus..
terus booking dan esoknya ahad diorang dah datang utk ambik ukuran :)
petang tu jugak brader grill pun datang ukur dan bagi quotation..
utk grill kitaorg masih servey harga yg berpatutan

gambar dibawah ni ada 2-3 contoh yg saya berkenan..
harga pun ok..:)
dinding kaler kuning air..so kitchen pun angkat kaler sama jugak..
saya pilih kaler yg terang supaya dapur yg sempit tu nmpak luas..
saya tak berminat sangat dengan dapor yg kaler gelap..

kalau tak ikut bajet mau je saya ambik solid wood kaler putih utk dapor tp mak aihhh harga..
sangat mahal..
dan tak berapa bagus utk cuaca kat mesia ni panas sejuk ..
kayu mudah pecah dan merekah..
display kat bawah ni pun sebenarnya kayu die merekah dah pun..


tp solid wood putih ni mmg cantik woooohh ;p


pull larder, cantik dan kemas kalau nak susun barang tp kene make sure tak berat sangat muatan tu :)


handle ni memang saya berkenan..
so kali ni kitchen ada handle..
dah boring sebab kitchen skang x de handle..
bagi kelainan skit la dari yg sedia ada :)

mekasih kat kakyati babysitter tolong tengokkan anak sementara kami laki bini setelkan hal rumah..
kalau tak susah jugak nak handle anak teruna aku tu..;p
hehe..
semoga semua urusan saya Allah swt permudahkan..

itu sajalah cerita weken saya..
cemana weken uolss kawan2..
bersama keluarga lah yg terbaik hehe..:)
takecare..bye!!

6 comments:

Nik said...

lawanya rumah shark. hias2 skit nanti ni mesti lagi lawa :)

Unknown said...

waahhhh.. lawa rumahhhh.. bertuah nye dapat beli rumah ade tanah.. tanah kecik pon ok dh.. asal boleh tanam pokok yang basic2.
rumah baru nih kat mana beb? kemain lawa lagi~

fat said...

lawa rumah.. tahniah. saya pun baru ambil kunci. excited kan. alhamdulillah.

lieyalatif said...

alaaaa up gambar pakai photobucket yeak....

tak dpt tgk sbb opis blocked photobucket...frust2....ape2 pun selamat mendeco2 rumah...auwww!!

sisanizu said...

kitchen cabinet saya pakai kayu nyatuh...;p saja bagitahu ..

Wa said...

Salam kenal...wahhh bestnya nak masuk rumah baru,,tapi tangga tu memang cantikkk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...