instagram

Monday, May 20, 2013

kitchen kabinet - apa info yg saya ada..

salam all :)

Lepas buat sedikit pemerhatian pada trafik blog dan kunjungan org ramai pada blog saya..
rupa rupanya paling banyak mendapat hit ialah pada entry kitchen kabinet..
selain tu saya jugak dapat email2 bertanyakan perihal kitchen kabinet ni..

tak sangka rupanya ramai sangat org berminat pasal kitchen kabinet..
rajin masak ke tidak tu belakang kira..;p
yang pasti sapa dah ada rumah dan baru nak membeli rumah atau yg dah bli rumah tp rumah belum siap..
masing2 sebok dengan kitchen kabinet..

biar ruang tamu x cantik x pa..
tapi kitchen kabinet misti mau ada kelas gitu..hehe ;p
kalo tak, takkan la blog picisan saya yg cerita pasal kitchen kabinet saya yg x brapa kelas nya itew bole mendapat hit hampir 10 kali setiap hari..

dan yang pasti entry2 saya sebelum ni adalah kurang sangat membantu..
mula2 dulu tulis kan..2 tahun lampau, harusla caca marba sana sikit sini sikit ;p..

so dalam tulisan ni..
saya buat kesimpulan kesemuanya pasal kitchen kabinet ..
bukan nak tunjuk hebat..
tapi apa salahnya berkongsi info :)

kilang KC ni dekat saje dgn rumah saya..so terus panggil dia..direct dari kilang..tak de perantara..so kos bole murah di situ..
datang ukur table top yang dah buat dan bagi requirement mcm mana dan jenis kabinet yang menjadi pilihan hati..:)
2 minggu jugak tunggu sebelum datang pasang kat rumah..

Detail seperti dibawah :

Kos keseluruhan kabinet : RM7000
Saiz Kabinet : 5 kaki*14 kaki (bahagian bawah)
Saiz Kabinet : 18 kaki (bahagian atas)

Kos island sahaja : RM1000
Saiz island : 2 kaki*4 kaki

Material Kabinet : Kayu berlamina (Mieco Melamine)
Material Kaunter Top : 8*10 Mahogany Beige (RM22 perpiece)
Harga Kaunter top : RM1800

untuk table top, memang kami upah pakcik indon yg buatkan..sekali plaster siling, so harga rasanya mcm RM1800 gitu..


lakaran awal

kadang2 yang menyebabkan KC mahal adalah disebabkan aksesori..
contoh aksesori KC mcm kat bawah ni..
Saya amek yang simple2 sahaja..ikut bajet u olls la..:)

tempat letak pinggan kering


rak cawan


island
island KC saya tu bole diubah kedudukan..
semua org ingat tanam kat ctu or x bole digerakkan..
island tu pun saya bg requirement mcm mana saya nak mengikut keluasan dapor..
so utk rumah saya hanya 2*4 kaki sahaja..

material untuk permukaan atas island berbeza dgn table top..
table top KC ialah marmar sebab telah siap dibuat oleh kontraktor rumah..
so for island, material bole dipilih..
kontraktor KC akan bagi katalog untuk pilih material bahagian atas island :)
paham kan ;p
ke cara aku ckp bg lagi pening..sudahh la..;p hehe

kitchen kabinet saya yang simple untuk rumah teres







ni alamatnya kilang KC:

Leong Seng Furnishing and Decor Sdn. Bhd (762236-U)
Lot 1927/5&6, Jalan Kampung Jawa, Batu 7, Bukit Kemuning, 40470 Shah
Alam Selangor.
Koh Leng Pheow  - 019 3656 945, 016 2381 699.

Material Kabinet saya ialah mieco melamin (kayu berlamina) warna putih.
Jenis pemegang ialah aluminium.

Untuk material table top, kami guna marmar keping besar warna hitam..
dan untuk bahagian dalam macam gambar kat bawah..


Alamat kedai yang saya beli marmar table top (hitam) dan marmar coklat untuk bahagian dalam KC.

No 79, Persiaran Tengku Ampuan Rahimah, Taman Sri Andalas, 41200 Klang.
No 105, Jalan Batu Tiga Lama, Off Persiaran Sultan Ibrahim, 41300 Klang.
Email : jubinbmsklang@yahoo.com
Website : www.jubinbms.com.my

harap dapat membantu yang dok tercari2 info Kitchen kabinet..
nak banyak design yang cantik2, better beli buku..
puas hati..sambil tgk tv bole dok berangan nak kabinet yang mcm mana design hehe..

cemana weken kawan2..?
saya pegi weding sepupu je..
nt letak gambar ye..
takecare!!

9 comments:

Kakzakie Purvit said...

Untungnya kilangnya dekat aje dgn rumah boleh terus pergi pilih mana satu suka...

Cantiklah...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

suka la dengan tempat letak pinggan yang kering tu...

lieyalatif said...

Cantik...lieya suke simple2 gini...color pun sgt2 nice....betul tu bile kc cantik semangat kite pun lain kan...sedap je haaa mate memandang.....

Lieya pun suke dapur ade island kitchen tuh....sgt moden...

NzA said...

wow..mmg cantik sgt2...suka tgk..kemas.

Unknown said...

cantik dapur,..sayang kalau tak digunakan sll..ehe..kena rajin2 masaklah..

Gieyana said...

mmg worth la beb n nice..aku nyer ciput jaa..tp mahal..regret sgt..tp x pa..nnt aku tambah dapur nk survey leklok..

aanie said...

sama la..blog sy pun n3 kc paling hits...

dinding dapur tu cat dulu ke buat kc baru cat??

Unknown said...

kms & tersusun, sy ske :)

Hirlan said...

Jika anda mencari org yg pakar dalam bidang2 berikut ini:
Wiring
Lampu 1 poin dalam rm.60.00
Plack poin 1 dalam 80
Hitter 1 poin dalam rm 250.00
Ac/aircond 1 poin rm 250.00
Kipas 1 poin rm 60.00
Semua itu tak termasuk pemasangan:
Pasang lampu 1 set rm 30.00
Pasang kipas rm 30.00
Pasang Ac/aircon rm 200.00
Pasang hitter / air panas rm 30.00
PAIP
Paip pecah dalam dinding RM 300.00 dan tergantung keadaan juga
Tukar mangkuk tandas rm 350.00 tergantung mangkuk tandas juga
Pasang paip baru rm.1000.00 tergantung keadaan jg
Tukar pintu Rm 350.00 tergantung pintu jg
Table top rm 2000.00 tergantung keadaan jg
kabinet rm 5000.00 bawah atas
Pasang mozek /TILES RM .........tergantung tiles
Cat satu rumah RM 700.00 tergantung cat jg
Jika anda berminat silahkan anda menhubungi kami di talian ini 0172943954
Kepuasan anda adalah impian kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...