instagram

Thursday, September 6, 2012

rabun

salam all :)

sajer hari ni makcik mau kasi tau satu cerita..;p
perlu ke??;p
hehe..

2-3 bulan ni mata saya makin rabun..sudah tuakah??
yee saya mmg dah tua..makin tua..ada ke org makin muda??;p
kuikuikui...

makin rabun tapi masih x mo menerima hakikat yg saya sebenarnya kene pakai spek..
baikllahhhh...oleh kerana sakit kepala melampau sampai 2 minggu..
saya terpaksa ke klinik ..mintak tolong dia tengok2 kepala saya..
mana tau kot2 terkena kanser otak ...;p (nauzubillah mintak simpang jauh2..)

dokter hitam manis cakap kat saya mungkin ada kene mengena dengan mata..
dia suruh saya check mata saya kat kedai spek mata...
baiklah dokter,nanti saya pi check..

balik raya kat kampung saya..masa teman bonda saya beli barang2 dapo kat econsave..
ada satu kedai cermin mata..pemeriksaan free katanya..
ai kan suke bende2 free ni..;p

laju je ajak En.J temankan..
check kiri kanan depan belakang atas dan bawah rupanya mata saya mmg kabur..
ermmmm..kene pakai spek??
ehhh of kos la kan...kurang jelita akibat kene pakai spek???
ada mak kesah??;p;p

mau tak mau..jelita ke idok akibat kene pakai spek..spek tetap kene buat..
En.J kata ..buat jela..saya ok je sebab duit dia..kalo duit saya..semuanya pasti tidak ok ;p

mata saya kabur pada kehebatan 150..hebat sebab saya mmg perasan mata saya hebat..
x kabur langsung..suka makan keret katanya..
tiba2 rabun masih kata mata hebat tapi bilamana sampai sakit kepala yg amat sangat selama 2 minggu
rupanya nikmat mata hebat saya ditarik Allah s.w.t..

makanya...saya pakai spek sekarang..bukan sepanjang mase pun, malas kekdahnya ;p
bila hadap laptop dan buat keje baru saya pakai..
skrang...saya tengah mengadap buku ni.."Memahami Politik menjelang pilihanraya ke-13"..

5 buah buku habis saya menelaah x sampai 2 bulan..
patut rabun..org tua2 cakap..maghrib x baik baca buku..nt rabun..


nak kurangkan rabun??..
sila minum jus keret setiap hari..
hehe :)
salam syawal ke 19..

10 comments:

.: iEyLa :. said...

weee...welcome to da club la kakak cayunk...
ce tepek pic pakai spec plak..hihi

shark said...

ieyla : tak mo ahhh ..malu ;p

lovelywa said...

biase laa..makin berumur makin tak nampak..ehhh?? ahaks ;p

- dieyana - said...

kuat baca buku, maka mata mulai rabun....;-)

Mrs Najib said...

xmo pkai spek pi cari contact lens colour pasti hotttt!!huhu

Cik tikah said...

welcome to the club. cik tikah pun rabun :P

Arina Shamsul said...

Cantik bingkai spek kamu dear :)

HASLINDA HUSIN said...

rajin sungguh membaca...2 bulan 5 buku tu.aku beli saja..pastu belek tang depan,tengah..tang last page.hihihi...sokmo malas:P

Ija Abdullah said...

hi shark,

ok la tu, boleh pakai contact lens yang pelbagai kaler! sure cun! ;)

Zura@Iwan said...

saya pun sll sakit kepala..tp alhamdulillah mata ok lg la..

cuma mlm kalau bawa keta...lampu dr depan mcm silau..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...