instagram

Monday, February 27, 2012

"STB starting up..please wait a moment.." - selesaikan masalah ini!

salam all :)
Semalam saya dapat masalah ni di astro saya..

"STB starting up..please wait a moment..."..maka saya gugel utk mencari jawapannya..huh semuanya dihujung jari kan?? :)

so,ini adalah cara-cara membuatnya..:)

1. Tutup semua suis Astro anda.

2. Kemudian bukak kembali semua suis Astro anda.

3. Pada screen decoder anda, akan keluar perkataan "Boot" seperti gambar ini.



4. Kemudian anda perlu tekan "CH+" dan "CH-" pada decoder anda serentak dan tahan sehingga perkataan "CLR" keluar di screen decoder anda. (Peringatan: Jangan tekan "CH+" dan "CH-" di remote anda, pastikan tekan di decoder anda.)

5. Kemudian decoder anda akan reboot sekali lagi secara automatik. Biarkan sahaja sehingga "Setting" keluar di tv anda.

6. Pastu, perlu tekan "OK" je setiap masa sehingga la proses selesai.

Sekarang anda sudah boleh menonton siaran anda seperti biasa..kalo ada masalah ni berlaku, selamat mencube!!

saya dah cube dan ia sangat berjaya..yay!!
sumber : http://paihkimy.blogspot.com/2011/02/troubleshoot-astro-beyond.html

12 comments:

NoorGie said...

ooooooooooooooooooooooo.....dunia dihujung jari...(^__^)

bib2426 said...

di hujung remote juga. hikksss~

Ilyani said...

great info :)

shark said...

nurul : tengkiu,kalo ada masalah mcm tu,bole apply kan :)

cik bib : hahah :)

kak norgie : diujung jari dan kuku :)

Unknown said...

Tapi kalau decoder yg kedua yg kena mcm mne ye?

Unknown said...

Tapi kalau decoder yg kedua yg kena mcm mne ye?

Unknown said...

This is work��

Unknown said...

This is work��

Unknown said...

Klu signel x ade macam mane tlg bagi info,

Unknown said...

Dah buat x timbul apa2 pun

Unknown said...

Ha ah saya dh buat jg..x blh pun

azahurin said...

Decoder saya takde Ch+ dan ch-
Mcm mana ye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...