instagram

Wednesday, October 12, 2011

saya masak untuk makan2 kat opis saya..tiba2 saya rajin sebab tahun ni x buat open house ;p

salam all :)

haishhh ini entry sudah basi dan berlapukk tapi baru perasan rupanya belom publish..patutla cam rasa ada bende je yg tak posting lagi..ekekeke ;p

Isnin 2 minggu lepas saya ada buat makan2 kecil-kecilan kat opis sebab ramai sangat budak2 opis ni tanya,"akak,tak buat open house ke??"..aku jawab.."alahai dik,bukannya tak mo buat tp akak ni tak pandai masak,masak rendang pun tak reti ;p"..spageti aku reti la..;p

makanya ahad tu ajakla si laki pi beli barang dapor nak buat itu mkn2 la..dgn gigih,malam2 sambil tenyeh mata dok potong mushroom,udang ,ketam, sotong ayam..tomato...semua bahan2 spageti la...so esoknya tinggal lg tumis je..

spageti dah rebus siap2 dah..dah siap rebus spageti terdetik plak,mcm tak cukup je spageti ni..org kat opis tu ramai dlm 30-40 orang,2 bungkus mcm tak cukup kot...

esok pg lepas dah siap masak kuah spageti,dgn gigih mak itik ni goreng plak ayam dan mee..mee goreng 2 bungkus..berpeluh ketiak aku pagi2 berperang kat dapor ;p

siap packing2 semua..bawak pi opis,sebelom tu singgah kat kedai kek Berry's beli kek chiffon :)

sampai opis ajak semua opismate melantak..ada yg sampai ulang 3-4 kali..mabeless ;p..spageti saya buat spageti seafood..udang ketam sotong gaul sekali ..:) tak berani letak daging lembu sebab ada india yg x mkn daging lembu kan..spageti 1 Malaysia konsepnyerrrr ;p

puas hati sebab bawak balik bekas yg habis licin..senang eden nak basuh dok..;p

11 comments:

khairul said...

rajinnya masak

khairul said...

rajinnya masak

Azham Vosovic said...

mesti kenyang tu...bak sini sikit hahahah

PinKy MoMMa said...

alamak petang berenang renang tu sangat sedap huhu..teringin sudeh ;p

.: iEyLa :. said...

aduish...tetibe la plak lapar dah ni..hikhik...
bile nk masak rendang plak ni sis?? ;)

shark said...

ieyla:mentang2 aku tak pandai masak rendang hang soh aku masak eh..nak kene ini budak ;p

pinky momma : silalah ke rumah kalo teringin ;p

azham:kenyang sbb spageti dah kira makanan berat

khairul:tak rajin pun kene kasi rajin..;p

stellaizz said...

wah wah sedap nyerrr...rajin nyer masak

shark said...

stella : rajin tak rajin kene la..memandangkan byk org dah tanya sangat :)

InaAchik said...

bagus2... murahhhhhhh rezeki.

azzra shaheen said...

xpandai masak..macam mana ni? xley kawin lagilaaa:(

azzra shaheen said...

xpandai masak..macam mana ni? xley kawin lagilaaa:(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...