instagram

Wednesday, October 19, 2011

pandai bercakap


salam all :)

syukur alhamdulilah..bulan ni anak saya sudah berumur 1 tahun dan 8 bulan..4 bulan lagi dah nak 2 tahun..yay!!(buat besday lagi!!)

skang ni dah bole bercakap,macam2 yg nak dicakapkan..kalau saya cakap dengan nely insyaAllah dia akan paham..kekadang pelik jugak,tak pernah ajar pun perkataan tu atau jarang2 sebut pun tapi pelik mcm mana dia bole paham..

macam contoh kelmarin,saya cakap kat nely ambilkan penyapu..konpem dia tak tau kot saya rasa sbb penyapu saya tak penah sebut pun..takkan la tetibe nak sebut penyapu kan,pelik plak..saya terkejut sbb dia bole pi amek penyapu kat bilik belakang bg kat sy..saya melopong la kan ;p hahahha..dia tgk saya ketawa..dia pun sengeh..

antara perkataan yg dah pandai sebut secara terus tanpa pelat..
1)kasut
2)jatuh
3)ambik
4)tumpah
5)bird
6)duck
7)cat
8)air
9)minum
10)naik
11)dog
12)ibu
13)ayah
14)kakak
15)bobok=tidur..

lain2 perkataan separuh je dia sebut contoh pahh=sampah, dok=duduk, lo-yee=lori, basshh=bas..:).setiap hari sure saya akan gelak kuat2 kalo ada jek bende pelik yg dia buat..sungguh menyeronokkan :)

**x sabar nak jd surirmah sepenuh mase ;p

5 comments:

.: iEyLa :. said...

hihi..bile nelly nk pndai ckp "adik"..
ooppss..hehe.. ;)

shark said...

ieyla : cehhhh ;p bole blahhh hahahaha

adarnadzmie said...

eppy bufday to nelly... comey isap puting tu... hehe

shark said...

kak normie : hehe..tengkiu :)

khairul said...

hisap putin lagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...