instagram

Thursday, December 2, 2010

deklamator..

salam..
wahhh title memang tak tahan kan..deklamator gitu..ihiksss...ya, saya mmg deklamator since sekolah rendah lg..terbawa-bawa sehingga ke universiti..gifted (anugerah tuhan tidak ternilai..:))..bermula dari sekolah menengah saya banyak juga menjuarai pertandingan deklamasi puisi termasuk peringkat daerah dan negeri..(negeri kedah la :))..dan dari situ saya byk dapat sijil penghargaan dan penyertaan dan byk jugak piala2..:)..dan dari situ juga saya mengasah bakat saya..

Antara jenis pertandingan puisi yg saya pernah menangi ialah Pertandingan Puisi Kemerdekaan sempena bulan kemerdekaan dan Pertandingan Puisi Anti Dadah. Ohhh pertandingan puisi anti dadah tu..sajaknya kene cipta sendiri ya...haha, oleh kerana itu bapak saya yg ciptakan itu puisi, tak sangka tau bapak saya pandai bermadah gitu..;p..yang puisi kemerdekaan tu, skrip puisi telah diberi..hafal jek..mudah..:)

Tak sangka..bakat dibawak sehingga ke universiti..saya wakil universiti ke Pertandingan Puisi Kemerdekaan..bertanding bersama lebih kurang 14 universiti la mase tu..haha..tapi tak pernah menang la..di universiti saya dapat tunjuk ajar yg berhemah dari seorg guru sajak..namanya en. Amidin Bin Zain...ohhhh die mmg berjasa, terlalu byk tunjuk ajar dier pada saya dalam berpuisi.. intonasi, nada, gaya persembahan semua diajarkan...terima kasih En. Amidin atas ilmu yg sgt bernilai itu..:) saya kenal En.Amidin mase menang tempat kedua puisi kemerdekaan peringkat daerah kuala terengganu..dier merupakan pensyarah maktab perguruan kuala terengganu..:)

layankan jela gambar2 kenangan..;p




mase Pertandingan Puisi Kemerdekaan Peringkat Negeri Terengganu 2005
mase Pertandingan Puisi Kemerdekaan Peringkat Universiti-universiti awam 2005..di UM
mase rehersel..;p
Pertandingan Puisi Kemerdekaan peringkat Universiti-universiti awam 2004..di UPSI
haha zen mak hayam besaq ampang yerr..Puisi Kemerdekaan peringkat daerah Shah Alam
wahhh gaya terbaik!!!

3 comments:

Unknown said...

hahaha..
gambaq ketiga tu plg menakutkan, mcm cekik diri seniri jek..:P

shark said...

aaa itu mmg gaya mencekik yer..

CengkodokPolkadot said...

Sile buat pembetulan ye...yg kite masuk tu bukan Daerah Shah Alam ye..Negeri Selangor ok

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...