instagram

Wednesday, September 7, 2016

poster Canaletto

assalamualaikum dan salam sejahtera kawan2 blog..
semoga sentiasa dirahmati Allah s.w.t hendaknya kita semua :)

ada crite nak disampaikan..
jadi marilah kite update blog ni skit kan hehe..
well, ni crite lebih kepada berbentuk sharing is caring..
yang mana berminat deco macam saya pasti suka..
tak minat nak baca sekadar tambah ilmu pun bole juge :)

okay, kedai ni ada di level atas sekali Amcorp Mall, Petaling Jaya..
dia sebenarnya company sama dengan Bookxcess..
tp yang kedai ni tak jual buku lah..
jual barang2 berbentuk gambar, lukisan dan poster2..

gambar2 yang bentuk muke2 retis, ahli2 politik dunia tu katanya dilukis oleh pelukis Thailand..
tu la sebabnya mahal, bende tu kecik je pun harganya RM59.90..
bole dapat 10% diskaun kalau jadi ahli, nak jadi ahli free kene spend up to RM100 ..
kalau tak, kene bayar RM20 kot macam tu utk ahli..

Quotes dari ahli2 politik or orang2 yang femes dalam dunia ni memang menarik..
semua kata2 berbentuk semangat la..
so kalau baca tu memang semangat teruslah nak pi kerja..gitewww ;p
letak lak kat tangga..sekali naik tangga.. baca, 30 kali turun naik tangga baca, memang power lah semangat kita semua nak hidup dalam dunia serba mencabar nih..[konon ;p]
hahahah ;p

saya, kalau bende2 macam ni minat betul nak habeskan duit hehe..
tp masalahnya duit tak berapa tebal [tu masalahnya ;p] kahkah ;p











ok , selain tu ada kereta, lori la, moto la utk sesapa yang sukakan koleksi barang2 rare macam ni..
mahal pulak tu..
tp yang ni saya tak minat la..

banyak bende sebenarnya dalam ni, nak tenung satu2 memang sampai 5 petang la jawabnya..
balik opis, angkat beg terus bole balik la hahahha..
datang la time cuti, bole belek telek lama2..

Kali pertama datang cni, saya tak beli ape2 cuma tengok2 sebab kagum jap ada kedai macam ni rupanya..
lagi satu kata cashier kat kaunter tu, kedai ni adalah satu-satunya yang jual lukisan dari pelukis thailand tu di Malaysia..
tapi tak pulak saya tanya nama pelukis tu..
nantila bulan depan saya beli satu dan kasi up gambar yang close up..
baru real sikit nampak macam mana bentuknya kan..
nanti nanti ye..:)

kali kedua saya datang cni saya beli quotes dari Nelsan Mandela..
besar board kayu yang saya beli tu..
RM99, berbaloi lah rasanya..
saya beli tu dan letak di ruang makan..
maksudnya, bukan makan je, sambil makan sambil baca quotes tu..
ambil iktibar..
sambil melantak, ilmu pun dapat ;p lol gitewww
hehe :)

yang terbaru saya pergi 2 minggu lepas..
saya beli poster dari Canaletto..
cantik..gambar pemandangan di Peranchis..
Peranchis kau..hahhahah ;p
tp poster je, frame kene cari sendiri..
harga murah saje, 5 poster RM24.90..
poster agak besar jadi rasanya saya kene cari frame di Ikea sebab di Ikea ada banyak pilihan melainkan kalo nak custome made la..
tu kene pi cari kedai frame gambar lah..[mahal..takmo]





Words and wisdom dari Nelson Mandela yang telah digantung di hall makan saya..
ada bunga sikit bagi seri..
hehe :)

oklah..setakat tu dlu cerita saya..
oohhh poster yang siap digantung dan di frame nantila saya tunjuk sebab frame tak beli lagi ..
hahahhah..
laki aku tak koser nak layan aku pi Ikea semata mata nak cari frame..
tunggula bila rajin sikit..
insyaAllah saya share..
salam n takecare kawan2 :)


:)
cheers!!

2 comments:

adarnadzmie said...

cantik2... :)

LYAfrina said...

bestnya.....
lya pon suka poster2 camni.. klo dkt confirm wajib k sini slalu cucui mata

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...