instagram

Tuesday, January 5, 2016

laman rumah

assalamualaikum semua rakan2 blog :)
harap sehat hendaknya di pagi selasa 5 Januari 2016..
dah 5 hari pun kita semua melangkah ke tahun baru 2016..
siap dah kot noh senarai azam baru 2016 yang nak dicapai dan senarai 2015 yg belom tercapai dan carry forward lah kan hehe :)

saya baru dok pikir2 apelah azam baru dan senarai perkara yang nak dibuat di tahun baru ni..
harap kene kurangkan sikit hal dunia sebab mati tak tahu bila..
tulah masalahnya..
kalau tahu senang kan..setahun sebelum mati pi umrah dgn haji siap2 hahaha..;p buat amal ibadat kaw kaw duduk dalam umah jgn lgsung kawan dgn orang..benti keje jgn lupa...
tapi sah sah la x bole sebab ajal x tahu bila..bersedia selagi mana bole..
semoga Allah pelihara dan tetapkan iman kita kawan2 :)
insyaAllah Amin..

baiklah..
permulaan post tahun baru ni ada sikit hal pasal umah..
tak dela hal x baik..semua baik2 saja setakat ni alhamdulillah..:)
bank masih baik2 dengan kami sebab masih mampu bayar rumah tepat pada masanya heheheh ;p

bila umah ada tanah depan tepi belakang makanya kene ada sedikit effort lg kat situ utk menyapu menebang rumput dan membuang sampah..
rumput sure akan panjang so nak kene panggil tukang mesin rumput kat situ..
lagi mau bayar upah rambut gugur..diorang siap sapu dan kemaskan laman kita..bagus!!

bercakap hal landscape..
sebenarnya kami laki bini masih ketiadaan bajet hehe ;p
tunggu bajet ada insyaAllah akan diadakan landskap ala kadar sekadar cantik di mata kami..
tp harus bertemakan kehijauan dan rumah dalam taman..
gitew..ayat mau power ;p hehe




kerusi rehat dan buaian rehat tu memang dari rumah lama dah ada..
hangkut je semua letak kat laman..car porch la senang citer
pagi2 layan kopi atas buaian nih..:)

letak dua2 buaian dan kerusi rehat ni kat car porch lah sebab awning bahagian depan pun belum ada bajet utk diusahakan..
nak letak luar tak maula sebab hujan nanti basah, x best nak duduk kan..
berebut lah mereka duduk sama2 dengan kete buruk saya :)




Lampu gate pun dah berjaya diletakkan setelah 2 minggu berpindah..
beli dah siap dengan semua lampu dalam umah dlu tp laki i is x berkesempatan nak pasang lagi..
so bila dah pasang, nampak macam ada la sikit bende baru kat depan nih wahehheheh ;p

pagar otomatik x de pun..
turun jek kete bukak secara manual hahaha ;p
jangan malas sangat..salah satu azam tahun baru ialah rajin sikit dari tahun sebelumnya ;p






awning belakang umah pasang pun lepas beberapa minggu berpindah..
bila hujan tempias masuk dalam ruang makan (sebelah kanan) dan dapur (sebelah kiri)
dah pasang lega skit..nak bukak tingkat pun x takut kalau terlupa tutup bila hujan :)
kalau perasan besi yang diorang buat memang tebal..
bagus kan?
kalau sapa berminat nak buat gril awning bole email saya..nanti saya bagi number kontek orang yg bagus ni buat awning dan gril rumah saya  :)

cuti krismas dan tahun baru saya terperap saje dalam umah..layan anak sampai last2 saya yang pening haihh ;p
gud lux utk semua kawan2 saya di tahun baru ni..
semoga impian dan doa kita dimakbulkan Allah s.w.t
insyaAllah :)
takecare!!

6 comments:

Fateema Li said...

Samalah dilema kita shak. Hehe... Sikit2 hias laman tepi

Unknown said...

Beb! aku suka baca azam ko tu. nak banyakkan hal akhirat. sebab nye bila aku baca, aku pon tersedor lah skali. adehaiiii.. leka ngan dunia jer kan. moga2 tahun 2016 nih menjadikkan kita lebih baik.. amin~

Oklah tu beb~ buat sikit2 ikut bajet.
kalo nak ikut kemahuan. parah poket sat lagi.
ade bajet banyak buat banyak. lama2 siap lah!
aku pon verangan nak dapatkan umah macam ko beb.
ala2 ade tanah kat tepi n belakang. x banyak, sikit pon jadik lah. hahahahaha. ade rumah nak jual dak kat situ?? mana tau bleh jadik jiran ko. senang sket aku nak gi wat muka kesian mintak tumpang makan kuih minum petang. kah kah kah kah.

haaaa.. bagus2.. aku mmg tengah survey2 tukang wat awning nih. nak pasang awning kat belakang dapur neh.

Acuyuhan said...

hi, menarik taw perkongsian ni. btw done follow, follow me back :)

OKje said...

Wah bestnya ada rumah besar cenggitu Shark....kalau okje pun, ada rumah besar bila ada cuti panjang mmg mengulek rumah jerlah hihi....

adarnadzmie said...

besaqnya laman rumah ko dik... puas anak2 berlari...hahaa

nnt siap hias mesti lagi cantik...:)

raihanah said...

cantik rumah sis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...