instagram

Thursday, November 26, 2015

pindah rumah dan kenduri doa selamat di rumah baru

assalamualaikum dan salam sejahtera harap sehat semuanya kepada rakan2 blog..
kembali menulis apabila secara rasminya telah berpindah ke rumah baru..
rasminya bermaksud semua barang dah berpindah ke rumah baru..
rasminya bermaksud dah tidur dan masak di rumah baru hehe..masakk??

alhamdulillah everything went well..
termasuk kenduri bacaan yaasin dan doa selamat yang saya buat kecil kecilan..
sedikit orang2 masjid dan juga jiran tetangga saudara mara terdekat..
insyaAllah kalau ada rezeki lebih nanti..saya akan jemput kawan2 yang mana saya x sempat jemput..

yang paling worst..gambar kenduri satu keping habuk pun saya tak snap..
masa orang ramai tengah masuk dan baca doa..
langsung x ambik..langsung..hahahha..
x dela kenangan nampaknya..




macam nila keadaan rumah selepas semua barang masuk..
main letak je mana2 tempat yg kosong..
memandangkan rasanya kakitangan tak cukup utk berpindah..saya import 2 pembantu indon dari opis..
nasebla mereka2 ni mmg superb kerja2 pembersihan yg dilakukan..
first..bersihkan rumah lama yg ditinggalkan..berapa byk habuk dan sawang sebagai kenangan lahh yang telah saya tinggalkan hehe..

dah siap kemas rumah lama..kurang lebey 3 jam..terus pula ke rumah baru utk mengemas..
kitaorang mulakan dengan dapur..dah siap dapur..saya minta diorang bersihkan toilet 4 bijik..
gosokkan kasi kilat sofa dan meja makan ..
hishhh bukan main2 la kerja pindah umah baru nih..:(

saya berpindah hari sabtu 7hb November..
saya buat kenduri 15hb November..
seminggu selepas berpindah..
terima kasih kawan2 yg datang..terima kasih saudara mara yang datang :)
cuma ada 2-3 keping gambar mase kenduri tu..






saya cuba selesaikan kemas rumah sebelum kenduri dan nampaknya berjaya la jugak hehe ;p
naseb ada adik kesayangan menambahkan kekuatan kakitangan yg ada..

macam ni saje keadaan rumah setakat 3 minggu ni..
insyaAllah takkan berubah sehingga kami ada balik duit duit habes sebab poket seluar terkoyak ;p
wahehehheh ;p
langsir rumah tu agaknya dah 3-4 tahun x penah kuarkan sejak last guna..
sebenarnya yg bahagian kening tu x cukup panjang ..tp saya peduli ape kan..belasah saja..asal bole
hahahha ;p
yang bahagian lain saya banyak gunakan roller blind terutama bahagian bilik
pakaila roler blind tu sampai hancur baru ganti baru ye ;p
nanti saya share kat mana saya beli roller blind murah utk rumah :)



setakat tu je mampu utk rumah..
nak lagi power tunggu lain tahun wahehehe ;p
dalam setor bilik bawah dan setor bawah tangga melambak lg barang yg belom punggah hahha..
punggah tau dak punggah tu apa..gugel la hehe ;p

jom kita doakan yang baik2 saja utk ibu kawan2 saudara mara dan sekelian umat islam di bumi Allah ni..
doa yang baik2 cakap bende yang baik2 insyaAllah semuanya akan baik2 :)
takecare kawan2..
salam!

6 comments:

adarnadzmie said...

alhamdulillah selamat ko dik pindah umah baru... akak tumpang gembira....

kemas dan cantik je umah baru shark.... suka akak tgk meja bulat tu... dapur pun kemas je...:)

Saniah said...

alhamdulillah dah ada rumah sendiri,,, macam2 boleh buat sebab rumah sendiri huhu,,, saya suka sofa tu,, cantikkk ^_^

OKje said...

Dah legalah yer Shark, dah pindah rumah.
Namanya pun pindah, penat tu biasalah Shark. Tapi seronokkan hihi...
Yang lum di punggah tu, tak per, punggah le slow slow. Tak payah keluar rumah sebulan dua ni.....hihi...

Teringinlah nak beli roller blind tu....langsir mak pakai style yg dahulu kala punya jer...

LINA EVERLYNN said...

lamanya tak jenguk ur belog..entah2 dh lupa lina..hehehe...

Mummydearie said...

Salam singgah!

Rasanya macam tak pernah singgah ke sini dan nak ucap terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya.

Wah, dalam pada tak berapa nak siap lagi tu cantik juga susun atur ruang utama. Lain-lain tu tunggu turnlah nak dikemaskan, ya tak?

Bercakap pasal blind tu teringat saya kat satu rancangan deko-deko dalam TV untuk rumah orang Jepun. Cantik gila roller blind yang mereka guna. Canggih sungguhlah senang cerita!

Unknown said...

Uisshhh.. dah masuk rumah baru dahhh.
cekap betol buat operasi pindah memindah.
bagus jugak lah hang amik pembantu. penat hoii buat keje pindah2 nih. rasa nak demam kan~

mesti rasa lega sangat bila semua dah settle kan.
janji ade kelengkapan wajib dlm rumah kira ok dah tuh.
yang selebihnye tambah sikit2 ork~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...