instagram

Friday, August 14, 2015

ulamak terulung

assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua rakan2 blog..:)
alhamdulillah kita masih diberi nafas utk sehari lagi hidup di atas muka bumi..
syukur masih diberi kesihatan yg baik dan mampu hidup bahagia bersama anak2 dan suami..

saya ni sebenarnya dalam fasa nak mengimarahkan kembali blog saya yang kelam suram muram hehe sejak kebelakangan ni sebab malas sangat nak update blog..
well, sebenarnya iklan nuffnang banyak menari2 kat blog tapi sudahnya ia berlalu tanpa wang..hahaha..bunyi macam banyak wang berjuta kan..
tapi ok lah ada jugak dari tiada..

sebenarnya blog ni lebih kepada diari seseorang secara online..
apa yang kita nak tulis utk kenangan masa hadapan atau buat tatapan hari tua nanti..bole tulis dan coretkan..lantakla kau nak cerita apa pun...itu cerita kita..
tapi bila secara online paham2 jela kan, maknanya secara tak langsung dah berkongsi dengan org ramai..org gugel pasal resepi contohnya, keluar blog kita, so kita share bende yang baik utk orang lain..
bende yang baik dan jahat pun bergantung kepada penafsiran setiap org jugak..
kita rasa kita share bende baik, tp orang pula salah tafsir, kata nak menunjuk or sebagainya..so secara relatifnya bende ni subjektif..
terpulang kepada individu nak tafsir sebagai positif or negatif kan :)
kalau tanya saya, saya ok je orang nak kutuk ke ape pun, yang pastinya idup saya akan berjalan seperti biasa, gaji bulan2 tetap sama ;p mak ayah saya tetap bahgia dikampung dan gaji bulan laki saya tak kurang pun hehe..
kesimpulannya.. positifla utk setiap perkara, tak semua berlaku dalam dunia ni mengikut kehendak kita..

2 3 menjak ni, saya makin jarang baca buku, beli buku yesss..tapi nak baca kadang2 ada kekangan masa (well, ini memang alasan..MASA,sesungguhnya manusia sentiasa dalam kerugian)..
baca buku bila2 masa pun bole baca, membaca jambatan ilmu, membaca lift ilmu, membaca tangga kejayaan..semuanya akan bermula dengan membaca..

luangkanlah masa utk membaca kawan2..sebelum tido pun bole baca, anak nangis pun bole baca tepi dia wahahhahah ;p sambil tunggu ahbeng pun bole baca hehe ;p sambil berak  pun bole baca..tak kisahlah janji baca kan..

baiklahhh...nampaknya panjang intro kat situ hehe :)
ok, buku terbaru yang saya baca dan baru habes baca sabtu lepas..buku NIK ABDUL AZIZ, ulamak dan ahli politik terulung..
baru saya perasan, macam2 buku biografi saya baca termasuk Tok Jib (macam tak caya saya baca buku nih ) tapi pasaipa saya bulih tak terbaca tentang ulamak ulung ini..( betapa ruginya saya)
dan apabila dia sudah tiada, baru saya terhegeh hegeh nak baca, itu pun nasib baikla teman kawan pi beli buku anak di MPH, ternampak buku nih ...kalau tak memang tak baca jugakla..

dan saya jatuh cinta..
rupanya dia ada menulis banyak buku jugak..ruginya saya tak baca dari dulu..
cari2 kat MPH online, masih banyk buku dia yang ada (syukur)..
bole beli nanti dan baca lagi..insyaAllah..
kawan2 saya yang baca ni, bole pegi cari buku ni dan baca..
insyaAllah banyak manfaatnya..


sesungguhnya..dia memang bukan lelaki biasa..
semoga roh dia dikalangan yang beriman dan beramal soleh sahaja..
jika dari dlu saya jatuh cinta, pasti saya dah lama ke Pulau Melaka.. tapi sekarang baru rasa, rugilah nampaknya..
yang ada pastinya, rumah hijau itu..
al-Fatihah buat Tok Guru..

(terima kasih Tok Guru diatas cuti bersalin 60 hari dan bekerja hanya 5 hari)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...