instagram

Monday, April 8, 2013

buka balutan..

salam all :)
salam petang isnin..
saya harap kawan2 sehat berbahagia sebagaimana saya :)

tiada apa yang best selain melepak santai di kampung..(ko hadoo ;p)
makanan yang lazat dan suasana yang nyaman (nyaman la sangat ;p tapi yang pasti lebih nyaman dari shah alam ;p)
hanya kawan2 seangkatan yg sekampung dengan saya sahaja tahu betapa bahagia nya di sini ;p

ok berbalik pada cerita asal..
cerita asal ialah tentang saya yg nyaman di sini (nyaman lagi ;p)
kelmarin saya ke klinik dengan tujuan nak buka balutan...
alhamdulillah..luka surgery adalah baik2 sahaja..
kemas..setakat ni tiada kuman or infection atau apa2 yg seangkatan dengannya..
selamat sahaja kelihatannya..

cuma yang perlu..
saya sapukan krim dermatix yang dibekalkan doktor pada saya..
sapu 2 kali sehari pada luka surgery..
semoga ia cepat sahaja baiknya..:)

saya bercuti 6 minggu pada yang belum tahu..
6 minggu tahu??
lama bukan??
bagus untuk berehat tapi tak bagus sebab bosan..
yang saya tahu hanya makan tidur..
anak saya jugak diuruskan oleh orang lain ;p
ishhh ishh..


kelmarin jugak..
lepas saya bukak balutan..
saya sudah keluar jalan2..
jalan2 saya maknanya shoping..;p
astaga..

sebelum tu singgah makan kenduri..
jumpa cikgu skolah rendah..lamanya kan skolah rendah kot..cikgu darjah 6 ajar matematik yang garang amat..kecut perut kalo masuk kelas dia..

kami jalan2 sampai malam..
hebat bukan??
makan malam pukul 10mlm..
singgah makan kat satu restoren yang ada ikan bawal goreng panas2 sama sambal kicap, sambal belacan dan kuah kari ..
sedap sampai jilat sudu dan mangkuk sambal belacan..

sebenarnya kat area penang sana..
banyak kedai sedap2 yang jual ikan bawal goreng panas2 dengan sambal kicap..
mula2 saya makan mase praktikal kat Ann Joo dulu..
sedappp..
kedai yang saya makan ni ialah Hazirah Tomyam, Sungai Jawi..


tamat disini..
jumpe lagi bila saya menulis lagi..
jaga diri dan kesihatan baik2..
tiada yg lebih baik melainkan kesihatan yang optimum :)

7 comments:

lovelywa said...

biar btul jilat mangkuk sambal belacan..tak pantang makan ke shark oii..gatai2 satgi..naiyaa..

Nafira usof said...

tudiaaaa...
bahagia eh orang bercuti panjang..
boleh gi shopping2..
makan sedap2..
jelessnyeeeee~

shark said...

wa : haha ai x mkn wa sambal tu..mkn sambal kicap je,mkn ikan bawal tu pun takot2 hehe..

shark said...

nafira : bahagia sat je..hehe:)

Nisa said...

Boleh bawak saya pegi makan bawal itu?

cuti 6 minggu, sempat la saya balik lagi 2 minggu.. hehe

p/s : makan bawal, kena pakai tudung bawal tak, shawl radiusite pun boleh kan, tapi takut tercalit sambal belacan.. huahua. ai dah la malas basuh yang manik2 ni.. mihmih

adarnadzmie said...

alahai shark... mog cepat sembuh...hehe...sedap ko mkn dok di kampung ye...kihkih

shark said...

huh bab mengepau hg mmg terra..:p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...