instagram

Friday, March 15, 2013

Felda Residence Hot Springs Sg Klah, Sungkai Perak - Hot springs

salam all :)
entry akhir utk cuti2 malaysia ni..
lokasi kejadian adalah dalam kawasan hotspring..

kat pintu masuk kene beri tiket masuk..
dan bole terus masuk dan menghayati keindahan alam di dalamnya..
keindahan alam yg maha Esa pinjamkan seketika utk kita hayati..
bersyukur atas rexeki dan rahmat Allah s.w.t..

lokasi pertama ialah di kolam air suam..
nak kata panas memang tak panas..so saya beri nama kolam air suam..
sedap berendam di kala sejuk..:)
ada signboard cakap x bole berendam lebih dari setengah jam..
kalo lebih x tau apa jadi hehe..u ollss bole try kalo nak ;p

ada kolam kecil2 lagi kat dalam..
dan diberitahu suhu dalam kolam tersebut..
ada yg 35 degree dan ada yg 45 degree..
bole rendam kaki u olss selama mana yg suka..
tp kolam tu kecil sahaja..
kalo ramai org mungkin x selesa..





egg boiling..
telur disediakan dan dijual..bukan free dek non ye..
6 biji RM5 ..dah beli..letak dlm bekas yg disediakan dan rendamla dlm air panas tu..
untuk telur separuh masak..rendam 2 minit sudah..:)

private jakuzi pun ada disediakan..
sejam pada harga RM75..
tanya kat barder yg jaga situ..

dia cakap bole je masuk brapa org pun asal muat je..hehe
dan air panas dalam private jakuzi ni bole di kontrol mengikut tahap kepanasan yg diinginkan..
kalo tahan suhu 80degree..why not?;p


reflexology boardwalk..
ada air jugak sikit2 kat dalamnya..
panas2 suam..



kolam mandi kanak2 air sejuk..ada kat bahagian belakang dekat dengan villa..
keluasan nya..besar jugak..
memandangkan agak besar maka bila tidak ramai org..pak dan mak budak juga bole turut sama berendam..;p
ada kawasan dalam dan cetek..

berhadapan dengan kolam ada dijual makanan ringan..
air roti dan sebagainya..
tp pada pengamatan saya..kalo cuti skolah ramai giler org..ada kot dijual nasi campur..sebab kawasan dia mmg luas..


6 comments:

Norliza Nordin said...

singgah dan follow sini! ^^

Nad MamaZN said...

Mmg dlm 1 kwsn yg sama dgn chalet ke?

Nafira usof said...

canteknyeeee!
sejuk jer mata memandang~
boleh try gi sana nih~

shark said...

nad: ha ah..sama kawasan..siap depa ada bg peta takut sesat gamaknya..

nafira : bole2..murah dan berbaloi :)

aanie said...

sy dtg sini jugak bln lepas...ada kursus...

sy mandi kat tempat kanak2 tu je....haha...pastu rendam kaki kat air panas...x jumpa lak tmpt yg gmbr mula2 tu...

MrS. F!zA said...

haitu family day opis bt kt sini..tp kita tkleh pegi sbb hubby kena keje..hukhuk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...