instagram

Tuesday, March 12, 2013

adik saya bertunang - versi sireh junjung dan hantaran

salam all :)
selamat sudah adik lelaki saya bertunang..:)
syukur juga majlis berjalan lancar..
semoga pertunangan ini mendapat restu Ilahi dan sampai ke jinjang pelamin..
semoga diberkati dan baik2 semuanya..

pada hari majlis kami rombongan lelaki tiba dengan 7 buah kereta..
disambut dengan baik oleh kedua mak ayah pihak perempuan..
ayah pihak perempuan selaku pembuka bicara majlis..
doa dibacakan oleh imam masjid..

habes berbincang hantaran dan apa2 yang patut..(kenapakah tiba2 ayat saya mcm skema..seperti menulis term paper kekdahnya :p hehe)
kami dijamu makan..apa lagi kan..sure bab makan adalah acara paling ditunggu2..
nak2 pulak bau sambal belacan kat bawah dan menyucuk rongga lobang idung..:p

lauk semuanya lauk kampung..sambal belacan ulam ulaman tu adalah wajib..;p hehe
selain tu ada kari ikan kayu (ikan tongkol), ikan termenung goreng, gulai nangka dan kerabu daun selom..sedapp sehingga menjilat jari kaki..seriusss..
ada bubur kacang sebagai pencuci mulut..

baiklah..maafkan saya kerana x amek gambar makan..
seperti selalunya..akibat terlalu lahap maka gambar makanan sering dilupakan..
bila ingat..lauk tinggal sisa sahaja..kan??;p


sebenarnya..
saya terkagum..
sebab mama saya mampoo gubah sireh junjung untuk kali pertama dengan jayanya..
mak ko hadoo??;p
hahaha...;p

malam sebelum majlis tu..
gigih la Puan Normah mengarang sireh junjung itu ditemani saya yg ternganga2 mulut akibat tak pernah tengok langsung acara menggubah sireh junjung..
maka mata saya tidak berkelip kekaguman..hahhaha over disitu..;p

dah siapgubahan... mulut ternganga saya lebih luas..
mana tak nya..
semua pokok bunga okid kat rumah yg dijaga dan ditatang bagai minyak yg penuh, ditebang untuk sireh junjung itu..
hebat bukan..??:p
muhahahahah...
dan hasilnya adalah terbaikk..:)
sila angkat kaki sapa yg nak order sireh junjung dengan Puan Normah??



begitulah kasih seorang ibu..
sanggup berkorban apa jua untuk anak walopun x tau buat sebenarnya..
saya x pasti kalo saya bole jadi sehebat ibu saya dlm melimpahkan kasih sayang buat anak2..
terima kasih wahai ibu :)

akan bersambung versi bergambar..:)
kawan2..
cemana weken u olss..??
takecare!!

4 comments:

Nicaa said...

sy nak order sireh junjong, nmpak x kaki sy angkt ni? nak order tuk adik sy.. hehe

ezyra daniel said...

pndai mama akk buat sireh junjung tu..hehe arwah mak dlu pon pndai gak buat benda2 nie..anak dia tlg tgk je la kan haha

Nieyxzha Hassan said...

seronok mengubah hantaran..yang adik-adik nieza pun nieza yang buat..tapi sireh tu memang surrender awal2..tak reti...yang tu pass kat kakak ipar :)

shark said...

nica : kamoo ada adek??x tahu pun ;p

ezyra : semua anak muda seperti kamoo..tolong tgk je bole ;p

niza : kihkih..saya apa pun x tau..tau tgk jek ;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...