instagram

Thursday, March 22, 2012

Melaka Day 1-Menara Taming Sari dan Runtuhan Gereja St Paul

salam all :)

Hari ni nak citer jalan2 cuti mesia 2 hari lepas kat Melaka :)
3 hari 2 malam :)

puas berjalan kekdahnya..rasa macam ada kat zaman pemerintahan parameswara gitu :)
Hari pertama kami bertolak dari rumah lebih kurang pukul 10 pagi cenggitu..lebih kurang 1 jam setengah perjalanan sampaila kat kota melaka:)

sebelom bertolak tu singgah makan sarapan kat McDonald..pukul 11 baru bertolak ke melaka..
sampai pun dah pukul 1 mcm tu..perut lapar mintak di isi :)

singgah makan kat gerai ikan bakar glemer kat Melaka..pasal makan2 saya citer kemudian yer..kita layan gambar jalan2 dulu..

dah kenyang makan..apa lagi jom jalan2..destinasi pertama ialah menara taming sari :)nak nek menara ni kene bayar RM10 untuk dewasa dam RM5 untuk kanak2..kalo baby2 je free :)

menara ni tinggi..bila dah ada kat atas bole nampak semua kawasan kat kota melaka ni..cantik :)saya kan gayat..takut tgk lelama ;p



Habis nek menara taming sari..jalan2 pula kat Runtuhan gereja St Paul..:)
Rasa mcm ada kat zaman penjajah waktu masuk gereja ni..:) ramai orang jugak sebab hari minggu kan..

Dekat dgn gereja St Paul ada bangunan Stadthyus..penempatan gabenor belanda mase zaman penjajah dulu :)
Kat atas gereja sana pun ada jual cenderahati ..

stadthuys-penempatan rasmi gabenor belanda :)

selesai amek gambar kat gereja sana..kami singgah hotel..rehat sekejap letih ..
hotel yg saya booking untuk malam pertama kat melaka ialah hotel grand continental..sebab dah booked pun..terus je masuk hotel..

saya booked hotel via booking.com

pasal hotel nanti pun saya citer kemudian yer :)
bersambung...

4 comments:

khairul said...

dh lama x p melaka ..teringin nak naik river cruise tu

adarnadzmie said...

akak pun lama tak ke melaka...nampak dah lain melaka...baru2 ni suami akak da sebut nak kesana cuti sekolah kemudian nnt...:)

shark said...

abg khairul : jom pi lagi..:)

kak normi : pila kak,mcm2 ada skang :)

Mama Likha said...

awwww gayatnyerr naik tu !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...