instagram

Sunday, February 5, 2012

balik kampung - part 2 jom tgk kolam wan nely

salam all :)

mase balik kampung raya cina hari tu, kolam sepat wan nely dah siap cuma nya belom isi ikan sepat nya..bole tahan besar jugak..memandangkan sepat belom isi..jadinya nely sudah terjun dalam itu kolam main2 air daaa ;)

pokok terbaru wan nely tanam ialah pokok anggur..kecik lagi pun..lain2 pokok macam pokok betik..pokok cili..tanam jugak bunga2 orkid..:)

syok balik kampung cenggini la..banyak pokok hijau sedap mata memandang..pastu udara kampung tak sama cam bandar..

lagi syok bila balik kampung ialah makan masakan air tangan mama.. 4 hari bercuti dari masak..melantak je apa yg Puan Norish noma masak..banyak plak tu..:)

kolam sepat tapi ikan sepat belom ada ngeeee ;p
pokok anggur
pokok cili dengan betik 



gulai udang
sotong goreng
siakap masak merah


ok dah habes gambar..ok bai :)

8 comments:

susulemakmanis said...

alaaaa..best!jeles!

★ aIsyaH ★ said...

subhanallah..cantik l0rh p0k0k bunganya..indahnya ciptaan allah..:)

khairul said...

rajin nya dia bela ikan sepat

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

bestnye rumah tanah luas mcm2 boleh buatkan??

NoorGie said...

tengok kolam sepat yang bersih tu...rasanya tak yah la buat kolam sepat, buat mandi manda je.....bila tengok lauk tu, eish..kecur air liur...

adarnadzmie said...

tu la klu kat kg mcm2 ada.. ikan darat mudah dapt... ulam n pokok sayur banyak...

menu2 kampung pun memang menyelerakan...huahua lapo la...

.: iEyLa :. said...

dulu kat umah ieyla pon mak tanam anggur nih..
tp bile berbuah anggur nye masam..tp kagum la pokok tu mmbesar ngan baik..
skrang xde dah..hihi

oya said...

makanan tetap ada..sedapnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...