instagram

Wednesday, June 29, 2011

breastfeeding

salam all :)

Bismillahhirrahmanirrahim pembuka bicara..:)harap semua reader sehat sejahtera dan sentiasa berada dibawah lindungan-Nya ..syukur kerana masih diberi nafas untuk terus menikmati kehidupan didunia..

bilamana kita dah bergelar ibu..anak adalah perkara utama yang difikirkan dan didahulukan..ibu jugak ada terlalu banyak tanggunggjawab yg perlu dipikul apatah lagi ibu itu bekerja mencari wang lebih membantu suami..untuk ibu2 yang baru melahirkan dan masih menyusukan anak, kualiti dan kuantiti susu adalah perkara pokok..

entry kali ni saya nak share pasal pump breast yang pernah saya guna ketika menyusukan nely dulu..banyak jenama pump susu dipasaran..contohnya Avent, Pureen, Dr. Brown, Medela dan Spectra..ada 2 cara nak pump susu samada secara manual atau menggunakan electrik/batery..

pump yang pernah saya gunakan ni adalah dari jenis electrik/batery yang mana saya percaya lebih cepat nak pump susu keluar dan jugak kuantiti susu yang keluar lebih banyak..jenama yg saya gunakan bukanlah dari jenama yg biasa anda tgk saya rasa, jenama CARE..berharga hanya RM250.. saya beli kat Twins Baby, Bukit Tinggi Klang..bole visit this link..
http://www.twinsbaby.net/Nursery-list.aspx

saya rasa okla guna this pump..susu keluar macam biasa..kalo sekali pump untuk 10 minit saya akan dapat sebanyak 8oz la..sebotol besar tu,sebenarnya nak dapatkan susu yg banyak bukan bergantung pada jenama pump tapi saya rasa bergantung pada cara pemakanan untuk meningkatkan kuantiti air susu..:)

ini saya punya
one set...go to http://www.twinsbaby.net/

2 comments:

alyrds said...

bagos~ usaha yang murni utk anak....

just nak share baju nursing -> lohanstores.blogspot.com

shark said...

alyrds : tengss :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...