instagram

Thursday, April 7, 2011

susu terbaik untuk anak anda..:)

salam semua :)

kali ni entry pasal keibuan sikit..sebab mak kan dah ibu..ada la sket ilmu pasal keibuan ni..hukhuk :)

susu terbaik untuk anak kita tak lain tak bukan memang susu ibu..semua khasiat terkandung dalam susu ibu..tapi tak semua ibu mampu nak menyusukan anak2 mereka dan saya bernasib baik sebab saya menyusukan anak saya walopun tak sampai sekarang tapi melebihi 7 bulan rasanya..

saya macam agak menyesal sebab masuk jek 7 bulan anak saya, saya mula ambil pil perancang dan disebabkan itu susu badan saya berkurang dengan mendadak dan terus kering..menyesal?? memang menyesal tak sudah..dan saya terus stop ambil pil tersebut..dan sekarang saya hanya merancang secara semulajadi..:)

susu formula ada bermacam jenis kat pasaran..pilih je yang mana sesuai untuk anak anda..anak saya masa sebelum setahun saya beri Mamex Gold dan seterusnya dengan Mamil Gold..

Tapi bila masuk setahun je, anak saya sudah mula menunjukkan simpton2 berak keras..menangis setiap kali nak berak..kesian sangat :( jadi saya tukar susu,masih sama..cuma saya banyakkan die minum air dan ambil pisang dan juga betik supaya mudah buang air..

mase tengok susu anmum buat iklan kat tv pasal gula berlebihan..terpanggil saya nak melihat kandungan gula dalam susu nely minum sekarang Isomil..baru tau susu ni berlebihan sehingga 7 sudu gula setiap botol..huh berbahaya..

rasa mahu tukar susu kepada yang kurang sikit kandungan gulanya..rasa macam nak cuba anmum essential tu..

bole periksa paras gula anak anda di sini http://www.semakgula.com.my/

5 comments:

ct N honey said...

saya tak pernah ambil pil perancang,tapi yg saya tahu adakan pil perancang khas utk ibu yg menyusukan bby..supaya susu tak kering?

shark said...

ada...kene mintak nasihat doc,saya ingat pil yasmin tu ok..rupanya keringkan air susu..:(

Arneza said...

susu ibu terbaik..

Mawar said...

shak thanks for ur info,..bile my baby genap 2 tahun ni baru nak plan bg minum isomil,..kena check balik ni

shark said...

kak aisyah : haha memang kene check sebab isomil saya beri tu tak de lakstosa,susu soya..

arneza : yess..susu ibu TERBAIK!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...